wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

19 Jan

12 makanan kegemaran rasulullah saw

Author:lizz

 

Jom KITA sama-sama amalkan…

12 makanan kegemaran rasulullah

1. Minyak Zaitun

2. Anggur

3. Barli

4. Buah Tin

5. Delima

6. Kurma

7. Tembikai

8. Cendawan

9. Air

10. Madu

11. Cuka

12. Susu

12025353576 14122bd82e o 12 makanan kegemaran rasulullah saw

 

Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU C0NT0H: KOKTEL

* Dalam kitab juga melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut.


CARA MAKAN
A. JANGAN MAKAN BUAH SETELAH MAKAN NASI, SEBALIKNYA MAKANLAH BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
B. TIDUR 1 JAM SETELAH MAKAN TENGAH HARI.
C. JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM. BARANG SIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

pixel 12 makanan kegemaran rasulullah saw

7 Responses to “12 makanan kegemaran rasulullah saw”

  1. Mizz Aiza says:

    perkongsian yang baik.. elok kalau kita mengikuti makanan sunnah baginda saw ini..

  2. cik puan says:

    kalau ayam masak kari ade yang kene letak susu kan kak liz..mcm mane lah tu??

  3. aisy nasiha says:

    Saya pun baru nak berubah. Masa tahu ni rasa risau juga sebab selama ni makan suka hati je..

  4. dana says:

    share yg bgs lizz… kadang kite pakai hentam je

  5. mummydearie says:

    Saya ni main suka hati aje apa nak makan. Tapi susu ngan makanan lain tu memang jarang sekali dicampur adukkan. Tidur satu jam selepas makan tengahari itu memang mencabar sikitlah untuk mak-mak budak mahupun yang berkerja ni.

  6. raihan says:

    perkongsian yang bagus….

  7. okje says:

    Yeay bestnya boleh makan malam lizz…hehe…
    tapi tulah……selalu masak mesti campur campur gitu…macamana nak buang habbit tu agaknya yek!


Leave a Reply

Current day month ye@r *