You are currently browsing the Haslizalizz.com blog archives for August, 2012.

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Archive for August, 2012

salam adik3 724x1024 Gambar Hari raya adik dan Abang

Selamat Hari Raya

ucapan selamat hari raya aidilfitri  | Selamat hari raya  aidilfitri 2012

kad ucapan selamat hari raya 2012 Ucapan Selamat Hari Raya  Aidilfitri  | Selamat Hari Raya  Aidilfitri  Sempena Menyambut  hari raya aidilfitri  saya & Family ingin Mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin…kepada semua sahabat dan taulan serta family di kampung sabar yer jap lagi kiteorang sampai doakan kiteorang sampai dengan selamat k…dah sampai umah mak nantik  nak kena mengemas bagai kan maklumla balik lambat kan mesti banyak kerja belum diberesin hehe…tak sabar nak makan ramai ngan family setahun sekali jer jumper kan..nanti yang pastinyer perut ni memang kena sabar yer…saya nak telan macam-macam ni hehe kat kampung mulut asik ngunyah jer la semuanyer besh2 nampaknyer lepas rayer ni kilo naik  lagik..

Ssssst: Selamat Hari Raya semua…selamat makan ketupat dan lemang hehe…sabar jerla…daaaaaaaaaaa

Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya | Balik Kampung


Tip keselamatan jalan raya... Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya

yeayyy…. seronoknyer  tak sabar nak balik kampung ni…hehe dah berkemas hambik ko semua bender nak bawak  alih-alih  banyak giler kot barang nak wat balik umah… baju raya kuih raya kasut raya memacam belum lagik  baju pakai  sesajer aduh memang fail ai bab-bab berkemas ni…sabar jerlakan…dah macam nak balik kampung sebulan pulak hehe…

Sempena  nak balik  Berhari Raya … kat sini saya  nak kongsikan Tip keselamatan Jalan Raya…… jom kita sama-sama praktikkan….

  1. Rancanglah  perjalanan kiterlebih dahulu. Jika kita letih, mengantuk,  tidak fokus, tangguhkan perjalanan seketika…
  2. Sentiasa ikut had laju yang ditentukan.
  3. Berikan isyarat dan patuhi semua peraturan keselamatan semasa menukar lorong. Periksa cermin sisi dan cermin pandangan belakang sebelum melakukan pertukaran lorong.
  4. Sentiasa mematuhi peraturan jalan raya di simpang dengan berhenti apabila lampu isyarat merah atau kuning dan beri keutamaan kepada pejalan kaki.
  5. Elakkan daripada mengekori kenderaan lain pada sepanjang masa kerana ini sering menjadi punca kemalangan yang serius.
  6. Patuhi garis panduan keselamatan semasa memotong. Jangan memotong jika teragak-agak.
  7. Jangan memotong barisan atau menyalahgunakan lorong kecemasan. Ia bukan sahaja biadap tetapi membahayakan semua pengguna.
  8. Elakkan mencelah di antara kenderaan kerana ini membahayakan keselamatan anda dan orang lain.

Daa…………..selamat Hari raya….

pixel Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya