You are currently browsing the Haslizalizz.com blog archives for October, 2013.

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Archive for October, 2013

Bila pi pasar malam

memang wajip saya singgah membeli Kat Pak Cik ni…

kalo tak beli pun sekadar beri sedekah untuk dia..

10558073483 f3be9b8999 o Kegigihan seorang Pak cik

kagum tau dengan Pak Cik ni

Mencari rezeki Halal..

Berniaga dengan penuh ikhlas..

saya memang tak leh tengok orang gigih kerja walopon dah lanjut usianyer…

Gigihkan pak cik ni uolllssss…

serai tu seringgit jer selonggok…

ader pucuk ubi dia ader kekadang dia jual asam keping…

moga dia dimurahkan rezeki…

dulu saya pernah cerita pasal

Kegigihan seorang Pak cik

Kat sini

kata-kata hikmah untuk wanita

★★ ★★ ★★ 

“Orang Perempuan nih walau muka cantik macam bidadari sekalipun

tapi

kalau mulut kuat mencarut

Dan

selalu mengeluarkan perkataan2 kotor & x senonoh

akan hilang seri di wajahnya sebab seri wajahnya itu telah ditarik oleh Allah SWT”

-Ustaz Azhar Idrus

★★ ★★ ★★ 

Biler balik kampung..

terasa macam nak cooti lelama..

nak duduk umah rileks2..

 tenang uolls..tambah bila ader bunga2 cantik kat laman rumah mak ..

belakang ader sayur…seronok betul..

Meh-meh layan gambar..pokok2 kesayangan mak..

10538098963 29449ff29e o laman rumah mak

nengok bunga kertas ni kemain lawo mak jaga…hehari dibeleknyer bunga2 kesayang dia ni…

kalo uolls nak tau rumah saya berderet kat pagar ader bunga kertas..nak warna aper semua ader..

dedulu time muda remaja saya la yang tanam..time tu rajin giler menanam..tapi mak yang tukang jaga…

dia kawinkan pokok2 bunga kertasnyer tu….

sepokok dah ader macam2 warna…

rajin no mak jangan la cobaa diusik pokok2  kesayangan dier …nanti kang kena bebel..

10537921324 ccae7b78b7 o laman rumah mak

ni bunga pek siam lawo…gak..tapi banyak duri..

10537923214 d7d349bdcd o laman rumah mak

dan

ni pokok yang paling dia sayang ..Bunga cempaka…

dia suka la selit kat celah rambut dia

sampai sekarang…pun..

katernyer untuk wangikan rambut..

lagi satu dedulu time kecik2 mak selalu  buat minyak rambut taruk bunga cempaka..

********

Ni pulak cili solok…namanyer..

cili ni khas untuk buat solok lada…

10537881335 a24762428e o laman rumah mak

dan ni pulak pokok ubi keledek..kalo nak makan ambik jer terus…rebus gitu pun sedap tak pun buat goreng…

kalo rajin wat cek mem besstt o manis…segar dari ladang

10537884646 6ae6bc2557 o laman rumah mak

Kat belakang umah

Pak Long menanam sayur timun..

10537880455 a83991492b o laman rumah mak

sedap la dierang ni berlari sana sini…

tengah-tengah panas terik tu sanggup semata nak kacau pak longnyer tu…

puas jerit suruh main tempat teduh…diaorang buat dek jer….

last biorkan ajer….diaorang ni berlari  sana sini…main tembak menembak…

balik berpeluh air dekat se jug dierang ni minum…

seronok betul dierang…

pakej sekali ngan pasir tau…

maknyer terpaksa bersabo…

pixel laman rumah mak