You are currently browsing the Haslizalizz.com blog archives for March, 2014.

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Archive for March, 2014

Kalo kelumut tak sah kalo tak beli belah hasil laut yang memang sangat la sedap…

Hari tu kita ke kedai hasil laut DHaliza

kat sini semua ada dan nak parking keta senang..itu yang penting..

mak hencik malas nak menapak jejauh..

13478868444 b1df7b412f b Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

kat sini macam macam adaaa

ikan bilis, ikan masin, sate ikan dan sotong  lagi snek berasaskan hasil laut  segalanya ada…

cam biasa mak2 macam saya nih

mestilah menyoping ikan bilis..

kali nih kita beli mata biru memanco  rm 7.00 100 grm

dan  ikan bilis ikan tamban ker hapa..sedap…

keropok kat sini tak minat sangat best lagi keropok terengganu

13478502885 35584ea7c6 Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

moksu peminat ikan bilis jugek hehe

13478612763 cd26da8c9e Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

makteh peminat sotong gula

kat sini sotong ula memacam jenis ada 3 sepuluh hinggit..

memang murah…

13478866804 0dbc97b092 Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

sempat lagi berposing dalam kedai hehe…

TQkedai  DHaliza bagi kita snap gambo hehe…

13478611523 1f8eb5fa07 b Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

Dan kat sini kita menerai Fillet Cracker Seaweed

ni makteh yang beli…

13478868694 8e79455452 Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHaliza

ni rupanyer Fillet Cracker Seaweed…

Makteh ngan maksu jek yang makan

kiteorang kurang gemor..

lagi2 abang memang sikit pun dia tak pandang..

abang ngan adik benda2 berbau cam sotong dia kurang gemor…

adik tu boleh la jugek makan…

kalo abang siap tutup idong lagik haha

ok uolllss

selamat berhari Sabtu…

♥♥♥♥♥♥IKLANEKA♥♥♥♥♥♥♥

13478940755 b79c0c8661 Membeli hasil laut di Lumut |  kedai hasil laut DHalizaKoleksi hijabpin Vintage Cecantik uoolll dari Butik Adonia
harganya murah!murah!
1 pin RM 3.00
Sepasang RM 5.00
10 pin RM 24
jika berminat wassap 018-9594223….
cepat siapa cepat dia dapat
* Pos RM 6

Assalamualaikum…uolllsss..

masih bercoooti lagi ker..

waa jealous mak hencik tau….

maklumla cootii dah tinggal ciput belum lagi tengah tahun cuti dah tinggal separuh acaner….

haihhhhh..

 Kali ni nak citer Jalan-jalan di Teluk Batik, Lumut 

tempat menarik di teluk batik biasalakan pantai la kan…

kisah 2…3 minggu lepas nih…

tau dak saya pi sini sebab terpengaruh ngan zazaabdullatif boleh!! hehe

baca entry bual kosong dia tuh dan-dan saya ajak en dedi ke sana

maklumla perjalanan tak sampai sejam balik hari jerla kan…

kali ni kita pi amik angin sepoi bahasa..deruan laut…main celup2 kaki kat pantai dah kira ok…

anak2 boleh main pasir n mandi manda…

maknyer nengok jek yang tukang jaga bebudak nih makteh n mok su yek..

kebetulan dierang mai umah..rindu dak abang n adik.

meh kita melepaskan rindu hehe…

korang jagakan abang ngan adik

maknyerngan paknyer nak bercanda dipasiran pantai gituh kahkah

13430229055 642d1587a7 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

sampai-sampai kita bergambo dulu yek…

abaikan pipi tembam mak hencik itu…hehe

13430595504 040c1cef12 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

abang skarang kalo diajak bergambo senyum simpul.

katanyer malu nak bergambo ngan moksu n makteh…

sabo jerlakan…

13430230145 db8b4fbd96 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

adik belum apa2 dah bodek dedi nak beli peralatan main pasir dia tuh..

adik nih tiap kali pi pantai mesti nak beli mende alah ni…

asik beli lepas main pasir dia campak merata…

lepas tu beli lagi sabo jerla..

dah beli senyum simpulla dia..

13430228605 a9be035a07 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

muka acuh tak acuh bergambo ..

nak main pasir katanyer..

13430350693 139ac63e4f Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

Haih dah macam gambor cover novel dah acaner..

sorang kehulu sorang kehilir..

merajuk la nih…

memasing gaduh nak main pasir…

adik tu bukan boleh

jap gi dia buat serangan hendap la tu kat abang…

13430351363 b47a343da0 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

adik….ololo anjer2 mami nih..

meh sini meh…

kita minum air kelapa dulu nak..

13430227515 242fcf6a91 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

adik ni hantu air kelapa..samala ngan maknyer..

memang best minum air kelapa kat tepi pantai gini

hilang dahaga..

sedap pun sedap..

13430595274 39784e88e9 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

Mak teh kesayangan adik..

suka layan kerenah adik ngan abang..

bagus2 hehe

13430230875 f598868d81 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

amboi seronoknyer main pasir..

adik ngan abang nih..

buat rumah buat gunung lepastu runtuhkan lantakla nak oi..

janji seronok..

yang tak seronoknyer mami bila nengok budak 2 ni main tabur2 pasir kat rambut..

grrrrrrr…

dah puas main pasir segala

time untuk mandi pulak..

13430226515 d6b60f1763 Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

tengok  boy sorang tuh..

suka rampas barang2 adik..

apalagi menjerit la dia hehe..

mami dedi nengokkan aja gelagat diaorang nih hehe13430352143 d0afdf735a Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

main pasir lagik..

seronok betul adik..

sampai tangan kecut pun masih tak mo naik lagi..

13430346683 5450631656 b Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

Dah Senja

cantikkan pemandangan senja di Teluk batik nih..

dan

ayuhla pulang anak-anak

Info Teluk Batik 

Lokasi
Lumut

Alamat
Teluk Batik terletak di mukim Lumut lebih kurang 10 minit dari Bandar Seri Manjung (dari Ipoh-73km(1½ jam)

♥♥♥♥♥♥IKLANEKA♥♥♥♥♥♥♥

13438861073 d7e2c8f08c Jalan jalan di Teluk Batik, Lumut

★★ ★★ ★★ 

Siapa peminat brooch Chanel?
Tapi tak mampu nak beli yang original harganya mahalkan…kan
Meh nengok Chanel Inspired Brooch Pins dari Butik Adonia
kalau uolllss berminat wassap 018-9594223 atau pm kat fb kami..
Ada banyak lagi koleksi nantikan

★★ ★★ ★★ 

cepat siapa cepat dia dapat…

13393447534 0a9dcd006e o MH370 disahkan terhempas dilautan hindi | Takziah MH370

malam tadi kita telah menerima berita yang amat-amat sedih…

PM Kita telah mengumumkan mengenai MH370

dan telahpun mengesahkan  MH370 telah terhempas dilautan Hindi..Ya Allah

tidak tergambar…dan tak pernah terlintas perkara sebegini akan terjadi pada pesawat Malaysia.

Antara Kata-kata PM

” Dengan mengggunakan kaedah analisis yang belum pernah digunakan dalam sesuatu penyiasatan seumpama ini, mereka telah berjaya membuat pencerahan mengenai laluan penerbangan MH370. 

Berdasarkan analisis baharu mereka, Inmarsat dan AAIB telah membuat kesimpulan bahawa MH370 terbang melalui koridor selatan, dan kedudukan terakhirnya adalah di tengah-tengah Lautan Hindi, di barat Perth. 

13393424704 ee91affbab o MH370 disahkan terhempas dilautan hindi | Takziah MH370

 gambar lautan hindi

Ini merupakan lokasi yang terpencil, jauh dari sebarang lokasi pendaratan. Justeru itu dengan perasaan sedih dan kesal yang amat sangat, saya perlu memaklumkan anda bahawa menurut data baharu ini, penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi

 

Persoalannya kini punca nahas ini belum diketahui

apakah sebab yang membawa pesawat mh370 ke destinasi terakhir dilautan hindi disatu titik hujung dunia.

dan ianya boleh  dirungkai dengan penemuan kotak hitam

yang akan memberi isyarat selama 30 hari dr hari pertama pesawat terhempas

dipercayai kedalaman kawasan nahas mencapai kedalaman 6000-7000 kaki..

kini alat pengesan kotak hitam yang dibawa oleh tentera amerika syarikat adalah satusatunya teknologi yg dapat mengesan kotak hitam sehingga kedalaman 6000 7000..kaki..

Ya Allah kau permudahkanlah segalanya.. Amin….

tak terbayang macamana famili mangsa..moga mereka terus tabah

kini kita hanya mampu berdoa agar kotak hitam ini dapat dijumpai

dan sekaligus  merungkai punca kejadianMH370 telah terhempas dilautan Hindi  yang misteri ini.

 

 

 

pixel MH370 disahkan terhempas dilautan hindi | Takziah MH370