Wow it’s So Cute

Facebook Like

My instagram

google

23 Mar

3 cara menyegarkan kulit muka | petua segarkan kulit muka

Author:lizz

3 cara menyegarkan kulit muka

copy of skincare face 323x600 3 cara menyegarkan kulit muka | petua segarkan kulit muka Hari sabtu adalah hari kita amalkan petua hehe…kekadanglakan….kalau rajin..

meh meh jom try petua ni..cara mudah

*Guna Epal

caranyer  kita kisar epal…sebiji cukup untuk buat jus epal…lepastu tapis ambil jusnyer tu sapukan kat muka dengan kapas muka biarkan dalam 10 minit ke 15 minit…kemudian cuci…

*Guna Limau nipis dan madu

Memula perah limau nipis ambil 5 sudu air perahan campurkan dengan madu kalau rajin tapis kalau tak tak yah…kemudian kacau dengan 1 sudu kecik madu..lepastu sapukan kat muka biarkan sejam macam tu bersihkan dengan air suam…

saya selalu buat guna limau nipis ni…dia rasa macam pedih2 sikit tapi ok…pakai limau nipis dan madu ni bagus dia boleh kecilkan poripori kulit…kalau rajin buat 2 kali seminggu..

Gunakan wap air panas

bersihkan muka dulu biarkan dalam 5 minit…kemudian Tuangkan air panas dalam  besen kecil gunakan baldi pun ok . lepastu tundukkan muka pada bekas tadi supaya wap air tadi kena pada muka kita…lagi satu jangan lupa tutup kepala kita kita dengan tuala supaya wap air tadi tak kluar…kalau boleh amalkan pagi dan malam 2 ke 3 kali seminggu…

cara ni renyah sikit tapi kalau amalkan selalu muka bersih dan segar…jerawat pun susah nak hinggap hehe

ok tu jer petua hari ni….

Uollls  ambik cuti tak sempena cuti sekolah ni?

saya tak huhu

 

pixel 3 cara menyegarkan kulit muka | petua segarkan kulit muka

3 Responses to “3 cara menyegarkan kulit muka | petua segarkan kulit muka”

  1. Nafira says:

    waahhh.. tips memanjakan kulit wajah.. lama x buat..:)

    mekasih atas tips2 ini.

  2. izan ishak says:

    nak trylah petua yg no 2 tu… kebetulan limau nipis n madu ada tu…

  3. Thanx for the tips..ada masa boleh lah cuba ni.. :)


Leave a Reply

Current day month ye@r *