instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

8 Oct

aktiviti hujung minggu adik dan abang

Author:lizz

Aktiviti biler hujung minggu..

adik abang biasa akan ajak mami dedi keluar jalan2…

 

hokey…kita bergambar dulu adik abang..

lokasi dekat rumah tepi jalan…

baju hasil pilihan memasing…adik pakai serba hitam…

lain yang mami pilih lain yang dia nak gasak…

abang pun sama…

10147329144 55101a7fc6 o aktiviti hujung minggu adik dan abang

sabtu ahad petang mesti keluar jalan-jalan…bawak dierang ni ambik angin..

kekadang pusing-pusing naik keter sambil-2 tu cari kudapan tepi jalan..

goreng pisang tak pon cempedak goreng  kuih-kuih kampung yang sedap2..semuanyer dibalun…

kekadang kiteorang jalan kekawasan kampung carik laksa kiteorang cari gerai yang pakcik mak cik jual tepi jalan..

semuanyer sedap-sedap…macam makmak masak sedap…rindu mak la tu hehe

lepas jalan-jalan amik angin..perut pun dah kenyang..

abang ajak pi taman nak main-main katernyer…

bola pun dia dah bawak…

tetibe…hujan renyai2 la pulok…

jadi..

Dedi ajak kiteorang pi Jusco Pengkalan..

ajak abang pi cari komik..

kalo takkan merajuk lak mamat tu..

nasib baik ok jer…

keluar parking turun tangga terus nampak tempat mainan kemain beso lagi..

terusla bebudak ni ajak kesini…

besar juga tempat ni…terus adik abang eksited…

ok la kita masuk… harga  dalam 15 hinggit sekali masuk…

yang best mak paknyer boleh lepak sekali..

maka..

duduk la kiteorang kat situ

10147423645 e9c42de58e o aktiviti hujung minggu adik dan abang

abang adik terus jer berlari sana sini kejap jer dah tak nampak rupa..

macam2 dierang main..

kiteorang berdua borak2 …sambil tunggu dierang ni main-main…

lepastu abang datang cakap “mami pergi la jalanjalan tak payah tunggu abang ngan adik”…

amboikan…

assisstant kat situ pun cakap  katernyer “akak ngan abang boleh jalan tak per kiteorang jaga kat sini selamat”..

pergi shopping2 dulu ker…

betul jugak tu…bebudak ni kalo dapat mainan sejam pun tak nak balik lagi..

bagus jugak ni…

dapatla kiteorang berdating…hehe

alah takat maner sangat nak dating kan…

last2 masuk jusco beli barang dapur..lepastu jalan-jalan penat…pergi jenguk-jenguk dierang dari jauh…dierang siap lambai-lambai katernyer tak nak balik lagi…

adoi…

lepastu masuk daiso jap…

beli barang-barang comel…hehe

dedi sampai geleng kepala…nengok saya memilih barang..lantok

lepas pi daiso pergi kedai bunga kat situ lagi lama..dedi tunggu kat luar..

sabar yer yang…hehe

Eh tetibe rasa seronok lak berjalan berdua…dah lama tak macam ni hehe..

Dah jangan lupa…jom pi tengok anak…

sampai kat situ dierang kusyuk lagi main..

ajak balik pun tak nak lagi…

10147423265 9726fb00f1 o aktiviti hujung minggu adik dan abang

nengok adik muka dah penat..tapi masih lagi tak nak balik…siap ajak saya nengok dia dah pandai bawak keta…haha

10147329154 420a02e7fb o aktiviti hujung minggu adik dan abang

ha nengok mamat ni…dah beso pun…masih lagi berangan dia kecik lagi..

abang abang tu mainan budak kecik la…hehe

10147327974 5028c2a6ae o aktiviti hujung minggu adik dan abang

muka budak tak mo balik..

10147552803 878edec50b o aktiviti hujung minggu adik dan abang

dekat 2 jam jugak kat sini…

bila air memasing habis..

barula senang nak di ajak balik…hehe

dalam kereta semua terbongkang kepenatan…

last2  tak pergi pun carik komik abang…

 

 

pixel aktiviti hujung minggu adik dan abang

26 Responses to “aktiviti hujung minggu adik dan abang”

  1. okje says:

    Alahai comenya tengok mike berdua mcm pasangan kekasih hehe….
    Memang le Liz ..OKje pun suka masuk Daiso…apa yg dibelek entah tak tau…tp sukalah tengok barang kat situkan!

  2. Mummydearie says:

    Pergi daiso seronok kan. Semuanya RM5 aje tapi lepas ambil letak ambil letak, tetiba nak bayar baru perasan dah ratus juga harganya ….tulah kalau senang terpedaya.

    Kesian bebudak kalau tak bawa keluar jalan2 hujung minggu. Dahlah hari sekolah, hari kerja makpak sibuk, anak2 sekolah. Ni aje masa nak bermesra2 gitu.

  3. amirah says:

    budak2 memang suka main dalam tempat tu kan. agaknya kaalau budak2 ni pun ajak balik mesti nak ngamuk. adui. tapi daiso memang best. byk betul brng best2

  4. Zaza says:

    heee budak2 kalau ajak pi kedai depan rumah pn jadi.. asalkan dia dpt membeli & keluar dari rumah.. hehehe sabo je lah

  5. Seronok la sesekali dapat spent time berdua jer kan..baru bertambah kasih sayang..hehehe.. tapi eh anak2 jgn la dilupakan pulak.. =D

  6. zee says:

    seronok dapat kuar jenjalan..
    mesra jer dorang nih..

  7. Queen Teratai says:

    comel anak2 lizz.. anak2 mmg begitu la lizz.. asal cuti je ajak berjalan…

  8. Qhaifa Nur says:

    hujung minggu yang ditunggu mereka lizz..
    jalan2…makan2…seronoknya

  9. wahida says:

    tak kira, nak ckp jugak anak dara ko tu cun!!

  10. Nafira says:

    bestler camtuh!!
    mami dedi leh dating.. jelesnyeeee..

    sampai 2 jam main.. puas ati lah dorang yer.
    mami dedi pon syok gak kan~ leh dating sambil cuci mata.

    psstt.. jgn lupa lompat bintang skali.. cepat gak kuar peluh tuh.. badan pon cepat jer terasa ringan.

  11. anne says:

    seronok juge berjalan bedua…sesekali dpt peluang layankan aje..hehe

  12. knor says:

    rapat dua beradik ni nampaknya..bila la nak ada teman sorang lagi ni…

    hujung minggu knor suka duk rumah..sambil memasak enak2 utk..anak2 pun malas nak keluar..penat katanya seminggu sekolah..

  13. lieyalatif says:

    betul tu lizz…kalo masuk tempat main game camni mmg berjanggut kalo kite nak menunggu…sudahnye baik tak yah tunggu….kite pi soping barang, lagi pun biasenye kat tempat gini selamat la jugak…..

    soping ape kat daiso tu lizz…mesti mcm2 dibelinye …dah le barang2 dlm tu comey2 kan….rambang mate tgk hah….

  14. dana says:

    seronok kan…. senang lah mak pak nk beli brg…. dua beradik tu sibuk menan

  15. Kakzakie Purvit says:

    Usia macam abang dan adik ni macam itulah Lizz. Masa main tak ingat semua nak bila dah masuk kereta kena aircond mesti lena punyalah… dah letih kan.

  16. budak2 kalau tmpat mcm tuh best la..anak saya pn sama klu bw g tmpat mcm tu :-)

  17. Comel je tengok abang dengan adik ni. Hehe. bagus ada tempat macam ni dekat mall. Boleh tinggalkan anak-anak main dan mak bapak pulak boleh berdating. Hehe

  18. puan kutu says:

    tempat main macam ni klu sehari suntuk pun boleh bebudak ni main.adik abang macam biasa pakai apa pun cantik n hensem..:)

    mami dedi syok la deting.hihi

  19. Kalau kat Jusco Pengkalan ni, saya kira saya confident lagi tinggalkan bebudak kat playground. Kat KL ni saya tak berani beb nak buat macam tu. Risau.

  20. wmysha says:

    Hurm mmg jeles tahap gaban tgk gambo dua beradik nih.. kemain comell.. exp anak dara tu.. cute..

    Lately nih ske jeles tgk org ada anak sepasang huhuhu

  21. Mizz Aiza says:

    kegembiraan terpancar di wajah mereka.. :D

  22. maszull says:

    assalamualaikum liza…cutenya dua beradik ni…;)

  23. montana says:

    amboi kakak lawaaa kasut dia kaler pINK

  24. nza says:

    mesti seronok sakan adik n abg tu..puas hati dpt main brjam2…he3x…..

  25. zie says:

    comel jer adik abang ni…

  26. el says:

    kacak dua org beradik ni
    mmgpun budak lau dpt main mmg ajak balik xmau
    kasi diorg puas..baru boleh balik
    tu pun nak xnak je haha


Leave a Reply

Current day month ye@r *