wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

15 Mar

anak kreatif?

Author:lizz
Tadi waktu balik dari lunch baru jer terbaca buku perkembangan kanak-kanak dari member ofis memandangkan mummy baru jer beli alat art untuk uwais & Qaysara tah kenaper tah tetibe jer rajin pulak jangan beli jer rajin…hehehe. dah banyak mummy beli harap-harap berhasil lah usaha mummy untuk jadikan anak-anak yang kreatif . dalam buku tu ader menerangkan tip bagaimana nak menggalakkan anak kita lebih kreatif.
1. kita kene bekalkan anak kita dengan kertas, pensel, warna atau cat, plastisin atau doh antaranya dia akan memberikan imaginasi dan minat, anak kita yang mendalam dalam menulis
ummpp mummy semua dah ader ok cukup untuk syarat pertama. bolehlah mencubernyer lepas ni kononnyer la kan.
2. lepastu kita tidak perlu meluangkan masa yang lama untuk bermain playdoh dan mewarna kerana ia boleh mendatangkan bosan bukan sajer anak yang bosan mak jugak kot. syarat kedua pun boleh ikut.
3. lagi satu apabila anak kita menconteng gambar atau membuat kad atau (sajer nak tambah) menconteng dinding kita kena tunjukkan penghargaan atau memujinyer pandainyer walaupun ader sedikit marah..sebab dah terjadi kat umah habis kener conteng dari hall hingga kebilik sedihyer huhuhu nasib baik daddy cat balik. tapi yang penting kita perlu puji hasil kerja anak yang disayangi ini.
moga tip yang mummy bacer tadi memberi faedah kepada kedua-dua anak mummy nanti …dan kepada yang sudi membacanyer…ader ker yang baca entahlah…
tetiba terfikir balik nanti nak ajar uwais buat origami…nanti kalau sempat mummy akan letak gambar. ok bye….
pixel anak kreatif?

4 Responses to “anak kreatif?”

  1. Dayu says:

    nak anak jana minda ajdik kreatif ni, tang dinding kena conteng ni mmg kena buat2 tak nmpak je.pejam je..
    takpe..demi anak2..
    lagi2 kalau nak bentuk anak2 jadik arkitek ke…mmg redha je lah

  2. Alynn Notnot says:

    beshnye jage anak2 :)

  3. razucute says:

    dayu: tu lah pasal kene tahan jerlah rasa marah ni tapi kekadang angin jugak tak ckp tangan uwais conteng habis badan dier sendiri dia buat peta dah la guna pen htm habis semua tapi kiter org gelak jerla sebab terlampau kreatif sangat.
    Alynn:memang best jaga anak2 yang sedang membesar ni kerana ianya umpama span apa saja yang kita bagi semua dia serap tapi yg elok lakan.

  4. JUE says:

    haha…bab menconteng dinding tu yg x tahan tu. Kt umh Jue pn sama…penuh ngn mural =)) Xpe…ini satu info yg menarik! bila anak conteng dinding kena puji (walau dlm hati…sabar je lah…hehe).


Leave a Reply

Current day month ye@r *