wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

17 Aug

Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya

Author:lizz

Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya | Balik Kampung


Tip keselamatan jalan raya... Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya

yeayyy…. seronoknyer  tak sabar nak balik kampung ni…hehe dah berkemas hambik ko semua bender nak bawak  alih-alih  banyak giler kot barang nak wat balik umah… baju raya kuih raya kasut raya memacam belum lagik  baju pakai  sesajer aduh memang fail ai bab-bab berkemas ni…sabar jerlakan…dah macam nak balik kampung sebulan pulak hehe…

Sempena  nak balik  Berhari Raya … kat sini saya  nak kongsikan Tip keselamatan Jalan Raya…… jom kita sama-sama praktikkan….

  1. Rancanglah  perjalanan kiterlebih dahulu. Jika kita letih, mengantuk,  tidak fokus, tangguhkan perjalanan seketika…
  2. Sentiasa ikut had laju yang ditentukan.
  3. Berikan isyarat dan patuhi semua peraturan keselamatan semasa menukar lorong. Periksa cermin sisi dan cermin pandangan belakang sebelum melakukan pertukaran lorong.
  4. Sentiasa mematuhi peraturan jalan raya di simpang dengan berhenti apabila lampu isyarat merah atau kuning dan beri keutamaan kepada pejalan kaki.
  5. Elakkan daripada mengekori kenderaan lain pada sepanjang masa kerana ini sering menjadi punca kemalangan yang serius.
  6. Patuhi garis panduan keselamatan semasa memotong. Jangan memotong jika teragak-agak.
  7. Jangan memotong barisan atau menyalahgunakan lorong kecemasan. Ia bukan sahaja biadap tetapi membahayakan semua pengguna.
  8. Elakkan mencelah di antara kenderaan kerana ini membahayakan keselamatan anda dan orang lain.

Daa…………..selamat Hari raya….

pixel Balik kampung yeayyyyy..| Tip keselamatan Jalan Raya

Leave a Reply

Current day month ye@r *