wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

21 Mar

bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

Author:lizz

bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

*minggu lepas

Meh sarapan yek anak-anakku…

hari minggu jerla mummy rajin yek..

hari sekolah makanla nugget, roti gula takpun roti dan biskut petak celup milo…

roti coklat kekadang  takpun beli karipap ngan mak cik kat office mummy…

Kali ni kita makan bubur nasi sedap pulak…yer

 

Ginila rupa bubur mummy uwais dan sara mampu buat pepagi pukul 7.30 dah mintak makan ni…kenkonon temanyer ialah makanan ala jepon…kihkih

8569231074 7864223b21 z bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

Adik ngan abang dah tak sabar siap berulang kedapur tanyer siap ke belum…

 

bebudak duaorang baca doa…pakej sekali ngan gaduh berebut sapa yang nak baca doa dulu..last2 saya suruh2 baca 2 orang sekali…kuat ok dierang baca  semangatkelaparan sungguh…adik baca doa siap terjemahan lagi klakar……tapi bagus gak…pandai sara ni…

8568136213 39eb600b6d z bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

Dah kita boleh makan sekarang sambil tiup bubur panas itu…hehe * muka tak mandi memasing

 

8569232784 73b3d48c05 z bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

dierang makan sampai licin…carrot tu adik makan sorang jer abang tak berapa gemar yang sebiji-sebiji gitu dia suka potong bulat 2…

 

Resepi bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

Pssttt: sonang yo…Cara nak masak  bubur nasi yang sedap  ini…hehe

* Memula rebus daging ..untuk ambik air dia  * daging tu pulak  nanti bolehla maknyer goreng…

*Lepas tu  saya  buat bebola daging dan rebus sekali dengan daging tadi…

Saya bulatkan comel2 mudah sikit dierang nak makan..bebola tu…

*Masukkan beras dalam periuk air rebusan daging  tadik…

*campur  sekali dengan carrot dan jagung* jagung tu nenek yang bawak fresh dari ladang Pak Long…sedap

*Lepastu saya tumis bawang putih bawang merah halia dan bawang putih..dan kemudian masukkan dalam periuk ….untuk sedapkan lagi…kenkonon

*Masak nasi bubur tadi sampai kembang..ikut suka… nak lembik camaner kalau kurang tambah air sikit2..

biler semua dah masak letak garam sikit…dan boleh hidang.

Pssst : Eh sekarang kenapa selera ni membuak rasa lapo sentiasa adoi…penatla melayan lapo ni..skang ni pon teringat roti the loaf ngan nasi lemak paru…shedap…

pixel bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja

13 Responses to “bubur nasi sedap untuk abang sayang dan adik manja”

  1. wahida says:

    amboi sedapnya…kalau mcm ni, bukan anak2 je yg suka, aku yg tua ni pun dah terliur tgk…huhu…

  2. cho zila says:

    nampak sedap… tentulah selera anak2 makan… anak akak suka yang kosong … tapi mungkin kena cuba cam gini mana tau lebih selerakan..

  3. IntaNBerliaN says:

    ooo senang je yer buat.. tp sy yg tgk gambar ni pun, mmg nampak sedap.. ditambah plak abg n adik mkn tu nmpk sedap sgt.. hihii

  4. nens says:

    sedappnyerr..comel si karot tu terhias..hehe
    pandai2 anak akak..kecik2 sume dh th..pendidikan awl tu bagus kan..janji si ibu kene sabar kan..;)

  5. ct cheery says:

    simple tapi nmpk menyelerekan..hehe

  6. anies says:

    salam
    apa khabar?
    sihat x?
    hrp semuanya sihat dan bahagia selalu..

  7. lieyalatif says:

    haaa lizz..jeng jeng jeng…asik lapo? adakah? heheeheh…mane tau kan ade good news ke heeheheheeheheh

    sedap nampak bubur tu…kemain due badik mamam….bagus siap share sepinggan lagi hah…kalo mia mija jgn harap leee….bergaduh rebut kaut kang hahaahahahaahaha

  8. lyafrina says:

    sweetnyer 2 beradik ni.. mkn semangkuk 2 org.,
    asya lak, klo suap bubur mesti dia tak nak. dari kecik lagi,, sbb mcm lembek2 kan.. tp nestum ok je .

  9. mamyharraz says:

    bukan adik&abg jer berselera mkn bubur sedap tu..
    makcikyati tgk pun teringinnnnn nak rasa ;)

  10. adeeya says:

    Besar dah dua2 last time blog walking diaorang kecik2 lg kak. :)

  11. Nafira says:

    semangat memasing makan yer~
    sedap sungguh tu~

  12. izan ishak says:

    sedap pulak tgk bubur nasi memalam ni lizz… bagusnya abg n adik makan share 1 mangkuk…

  13. wah ! byk tul menu tuh … jgn lupa post photo kat blog nanti yer


Leave a Reply

Current day month ye@r *