wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

16 Jan

cara cerahkan kulit muka tradisional

Author:lizz

 

Hari ni saya nak kongsikan  3 cara cerahkan kulit muka cara tradisional…ewahhhh

meh kita cuba…

 

1 Cara cerahkan kulit muka dengan tepung sagu 

- Campurkan tepung sagu dengan air..

- sapukan pada muka macam pakai bedak sejuk..lakukan tetiap hari.

2. Cara cerahkan kulit muka dengan  lobak merah

- Campurkan parutan lobak merah..kuning telur..

- sedikit air perahan limau nipis kacau sebati..

- lepastu sapukan pada muka dan biarkan kering cuci dengan air

3.Cara cerahkan kulit muka dengan  ubi kayu 

- Parut seketul ubi kayu dan sapukan pada muka ..

- biarkan kering..lepastu cuci muka dengan air suam amalkan setiap malam..

pixel cara cerahkan kulit muka tradisional

7 Responses to “cara cerahkan kulit muka tradisional”

  1. Zaza says:

    ohoiiiii menarik ni..tapi takut nak cuba sbb kalau terlebih buat nnt muka je nmpk putih.. leher gelap hehe.. boleh tak pempek skali kat leher? :P

  2. nad says:

    Terbaik la petua ni
    Leh diamalkan
    Nk tergelak komen zaza
    Tp btul jugak kan hehe

  3. mummydearie says:

    Kat KL ni kalau nampak ubi kayu, nak makan aje… terlupa dah tang penjagaan muka ke apa :)

  4. Mizz Aiza says:

    wah.. bagus semua tips cerahkan kulit ni.. aiza nak cuba la guna ubi kayu tu..

  5. MaMaRey says:

    Menarik petua ni…baru tau pla ubi kayu bole putihkn kulit..slma ni main mkn je hehe

  6. puan kutu says:

    yg no 1 paling senang kot nak buat..klu rajin la..klu malas aptb.hehe

  7. Bali Tour says:

    terima kasih atas informasinya


Leave a Reply

Current day month ye@r *