You are currently browsing the archives for the Info & Tips category.

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Archive for the ‘Info & Tips’ Category

salam uolls hari kita nak share..

petua mak2 sikit yek…

pak-pak pun boleh jugek..kihkih…

tips memilih sayur segar :

1. Kobis: Pilih jenis yang ringan dan rongganya besar-besar.

2. Sawi: Pilih sawi yang berdaun lebar tetapi batangnya kecil.

3. Timun: Pilih timun yang lurus dan pangkalnya kurang warna hijau tua.

4. Tomato: Pilih tomato yang warnanya kehijau-hijauan sedikit.

5. Ubi Keledek: Pilih buah yang lurus dan bersih kulitnya.

6. Bendi: Pastikan hujungnya lembut.

 

* eh uollss biasa siapa yang selalu pi pasar…

kat umah nih hari minggu baru kiteorang pergi duaorang ala-ala berduet membeli barang pasor…

kalo tak beli kat pasar malam jek…

 

♥♥♥♥♥♥IKLANEKA♥♥♥♥♥♥♥

12808839195 ab22724eee o tips memilih sayur segar

 ♥pin tudung terkini♥

Chanel Inspired hijab pin yang super cantik…gojess

jika berminat wassap 018-9594223….

cepat siapa cepat dia dapat…tawaran untuk 3 pieces sahaja

 

Meh…meh kita nengok jenis-jenis  kasut tumit tinggi !

12061013315 3cf471e567 o  jenis kasut tumit  tinggi |  Mana satu pilihan uolllsss

Hamboikan…memacam jenis rupanyer kasut niyek..

selama ni tau pakai jek…muahaha

Setakat nih yang saya boleh lagi rasanyer peep toe wedge jer kot…

yang lelain dah malaih nak pakai yerla…jauh jalannyer

kalo pakai kasut bertumit halus bagai mau terlentang tetengah orang ramai

tak gitu mummydearie…hehe

 

Jom KITA sama-sama amalkan…

12 makanan kegemaran rasulullah

1. Minyak Zaitun

2. Anggur

3. Barli

4. Buah Tin

5. Delima

6. Kurma

7. Tembikai

8. Cendawan

9. Air

10. Madu

11. Cuka

12. Susu

12025353576 14122bd82e o 12 makanan kegemaran rasulullah saw

 

Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU C0NT0H: KOKTEL

* Dalam kitab juga melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut.


CARA MAKAN
A. JANGAN MAKAN BUAH SETELAH MAKAN NASI, SEBALIKNYA MAKANLAH BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
B. TIDUR 1 JAM SETELAH MAKAN TENGAH HARI.
C. JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM. BARANG SIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

pixel 12 makanan kegemaran rasulullah saw