instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

21 Oct

Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban

Author:lizz

 

Aummm cak…
alahai lemah gemalai rasa…
dah seminggu mood lemau berblog..
sib baik ader kesedaran lagik nak hapdet…
bukan aper uoollsss..
mood kureng lepaih note saya berkecai…jatuh..retak seribu..nak baiki 7 ratus lebih…
memikir 2..3..6..7 kali nak betulkan
nasib baik dedi kesayangan ni nak baiki sendirik…
tapi maklum la kalo nak wat sendirik makan masa 2, 3 hari…sabo jerla…
saper suruh jatuhkan…kan..
dah..dah meh kiter citer pasai Raya Korban Lak..
baru la ceria…hati gumbira sikit…
Raya korban kali ni…nak beraya kat umah nenek pad mulanyer ..
tapikan akak manja saya…
ajak beraya umah dier…
jadi kali ni kita berkumpul umah akak…
kat Chini…
Kemain Happy Abang nak beraya umah cousin dier…
maklumla kat umah akak aka mak Ngahnyer tu…ader geng 2 abang..
anak akak 7 lelaki…sedapla abang bergomol..
pulak tu dierang jenis melayan..suka la abang adik pun join sekaki…
kiteorang sampai umah akak sehari sebelum raya…
sampai umah akak..
dier baru tengah masak ayam merah…
jadik saya pun senseng lengan la nolong sekali…
masak sayur bayam ngan potong timun…
ni hidangan dah siap moh kiter makan…

10386597326 b8f4cc1917 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
lauk simple gini sedap sungguh 2 ,3 kali menambah kalo ikutkan hati…
nasib baik sedar diri sekali setengah jer menambah….hehe
akak kalo masak ayam masak merah memang power…
esoknyer pepagi lagi mak dah siap2 nak buat ketupat..

10386535844 d9f5758891 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
acara tradisi anakberanak…
wat ketupat sambil berborak…
saya takat 1,2 bolehla…lepastu las2 nenek ngan mak teh jer yang buat…
saya kalo bab buat ketupat ni..agak2 malas sikit..
buat satu tak lawa buat 2 pun lebih kurang tak kemas sengat..
lepas tu nengok jerla..dierag ni..hehe
nin dia ketupatnyer…

10386479474 cbda5f7a2b o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
tak cukup daun nenek tambah buat ketupat dakap ngan daun pisang…
dan lepas tu..

10386496146 cc96c951ca o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
kita makan lagik…
kali ni special..
atas permintaan anak buah nak makan ayam goreng berempah Uncle…
jadi dedi pun bgigih buat…lepas tu diregukan dengan sup sayur sambal totok…ngan dging goreng…
lepas tu mak long & pak long sampai..
bawak sup tulang…alahai kemain sedap…*lupa amik gambo sup…
lepastu aderlagi..
dia bawak nasi lemak pulak..

nengok ni nasi lemak special…

10386461395 f6b73a3fcf o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban

kreatip betul anak buah saya ni..
siap nasi kemain menggunung lagi tu..
telur rebus digoreng huh…
ni projek menepek lemak diperut ni namernyer….muahaha
kemain ko kerry…saya rasa sesuap dua jer…kihkih
lepas makan2
buat laksa n rendang sambil berborak ngan adik beradik..
sampai pagi…mak memula bising suruh kiteorang tido
lepastu..
nenek pulak join sekaki hahaha
dan…biler nenek ader tetibe ramailak yang join jugak
bayang kan 20 lebih anak beranak uolls kecoh bukan main kat dapur..
habis kat dapur…sambung dalam bilik pulak…sampai 2…3 pagi baru nak lelap..

# Pagi Hari raya Korban 2013
nenek jerit…Bangunnnnnnn..nyaring menusuk gegendang telinga…
semua hegeh2 bangun…
lepas tu berebut bilik air…
dulu time kecik2 klo liat bangun gini mau kena piat kaki ngn henger…muahaha…

Dah..
lepastu..
kita sarapan Ketupat rendang ngan air kopi..

10386432284 bd37fe4887 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
mak aih sodapnyer tu 4 ketul ngan rendang tu saya makan sorang…gasak..
gini punyer hidangan memang tak leh ditahan-tahan ok…wajib makan…muahaha
tak habih lagi…
duk kejap..hidang kuih muih bagai…
makan Laksa pulak..

10386749095 0b467f7d6a o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
laksa lemak uolllsss….
special nenek buat untuk anak cucu…laksa ni kegemaran kiteorang anak beranak…
sedap tetambah adr sambal minum pulak ngan air kopi walllahhhhh…
perooot dah kembang ni….
saya asyik duk dapur jer masak makan basuh pinggan…borak itu jer kerjanyer sampai tak sempat nak pakai baju raya…
bebudak jer yang pakai baju Raya…

budak dua ni la yang menyerikan gambar Hari raya Korban kiteorang
sapa lagikan…
Adik sara ngan fisha  la kan..

10386735025 2ac2d8d77d o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
pepagi dah melaram ngan Fisha..

10386877323 431359ac32 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
kemain lagi…
bukan pegi mana pun…
habih tinggi jadi penyambut tetamu kat depan..sambil makan kerepek…

10386898233 6184444003 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
kemain senyum dier…

10386839145 5ee9a2c852 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
dapat duit raya…
Jiran akak bagi kat dia kemain lagik asik mengira duit jer la kerjanyer…
tengahari sikit..
pak long buat daging bako…

10386685636 aa7fd3c49a o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
huh…dapnyer..
kemainkan…
siap bako ngan kayu api…
katernyer lagi sedap bako gini…

10386678225 f6649e6e10 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
tengok tu berasap2 lagik..
ni daging dah siap..

10386782953 97bbf44ac6 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
sedap…
ratah gitu jer pun sedap..
makan reramai..
akak pulak masak daging goreng…

10386592405 918b4ae788 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
wallahhh…
berdaging-daging la kitew…uolllssss
hehe….
dah tengahari budak 2 ni baru balik..

10386667816 82b85b86a9 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
kemai berpeluh lagik
siap basah baju..
kater abang dia jumpa kawan baru kat situ…ramai…
kemain seronok lagi dier….

10386641196 1548918119 o Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban
apalagi posing ultraman la…
Tu jer kisah raya famili kiteorang..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pixel Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban

16 Responses to “Hari raya Korban 2013 | gambar Hari raya Korban”

  1. Zaza says:

    patut lah lama menyepi hehe
    ketupat palas tu fav Zaza tau lizz.. sedapnya tgk menu2 tu.. paling rare daging bakor tu.. selalu org bakor ala2 bbq.. tp ini mmg terbaekkk

  2. zee says:

    makanan sumer walllah la lizz…terliur ni..dah la tak merasa balik kampung..huhuhuuu

    daging bako cam gitu memang sedap..aroma dier tu lain skit..cicah plak ngan air asam..perghhhh sedapnya..

  3. dana says:

    perkh mmg syok balik kg kan… kejenyer mknnnnnnnnn je… lagi lah bile kumpul adik beradik… rasa mcm tak blh berenti mkn… selagi ada makanan kt atas meja selagi tuh nk nyuap

  4. Qhaifa Nur says:

    raya haji ada gak makan ketupat palas…tapi sebab banyak menu….tak makan banyak..tengok lizz punya kalau bole ulang balik masa tuh bestnya…kelakarkan ha..ha..

  5. kakcik says:

    Laksa tu nampak sedap sangat. :)

  6. suriaamanda says:

    SA xde citer best masa raya sebab terlantar x sihat baru kuar ward…makanya tahun ni mmg xde kenangan aidiladha…

  7. ajumohit says:

    seronoknya berkumpul ramai2 dan mengadap menu yang menyelerakan mcm tu, syukur raya aritu dpt makan ketupat palas

  8. mamyharraz says:

    Ya Allah sedapnya lauk pauk tu lizz.
    meriah raya dpt berkumpul ramai2 .

    harap henfon lizz kembali ok mcm biasa k :)

  9. lyafrina says:

    semuanyer sdap2.. daging bakar tu yang paling terliur…

    comeynyer sara di pagi raya.. nampak chubby sikit dia

  10. ct cheery says:

    meriahnya..berdaging ajekan raya haji..?kg cheery raya pertama berayam jer.. raya kedua bawu berdaging,tp xsempat pun nak tumbuh lemak sebab raya kedua cheery dah balik kl keje..huh sedih!

  11. normi says:

    byknya menu raya haji liza… akak simple je… beraya kt umah mak dan mertua je…hehee

  12. Mizz Aiza says:

    meriah beraya di kampung.. sedap makan ketupat daun palas.. aiza kalau buat ketupat tu asyik jadi betina je.. daging bakar tu pun nampak sedap juga..

  13. mummydearie says:

    Sedapnya daging bakar dengan daging goreng. Ingatkan Lizz tak nak balik ke rumah lepas raya dengan keluarga..hahaha…

    So, handphone dah ok ke ni?

  14. KesumaAngsana says:

    walla semua menu sedap2 tu !

  15. anies says:

    walllaaaaaaaa best nyerrrrrrrr terliur sy ni tgh lapo ni

  16. IntaNBerliaN says:

    rasa meriah jer family lizz ni…

    daging bako tu nmpk sedap la plak..

    *btw, lizz dh dpt ke buku tu yer


Leave a Reply

Current day month ye@r *