wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

20 Aug

gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Author:lizz

assalamualaikum…

Hai…lambailambai…

mood meriah raya mak hencik sekarang ni…

sebab nak buat entry raya pertama…

mood riang gembira gitu….

walopon penat lelah tido lewat malam raya..

best ooo borak2 borak ngan adik beradik sambil masak masak…

bergurau senda memang seronok uollsss…

gosok baju ngemas rumah..last-last sampai kepagi baru nak lelap…

anak-nak bila balik kampung memang lupa mak pak dah…

tak hirau main jer tau…tambah ader sedara mara baya-baya dierang lagilakan…

malam pun tidur lewat…main game main bunga api…

kemain riuh umah nenek…

nenek pun kemain seronok layan cucu-cucunyer…

nampak nenek happi..sangat…

 

Dipagi Raya….

rumah nenek macam biasa riuh ngan anak cucu..

Abang ngan geng-gengnyer dah bangun pepagi terus mandi…tak yah disuruh-suruh…

ngalahkan yang lain..yang lain yang beso-beso semua hegeh-hegeh bangun kena nenek sergah baru semua bangun….hehe

abang bersiap pakai baju melayu sendiri tinggal samping jer suruh maminyer pakaikan..

hencem…abang…

lepastu abang makan ketupat minum air kopi …

terus nak ke masjid semayang raya…

kemain seronok abang melanjak-lonjak dia dapat naik motor ..

budak bertiga ni nak pergi semayang Raya…

tenguk senyum abang tu kemain meleret dapat naik moto…

9545327549 f0722afb56 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Lepas sembahyang Raya…

acara wajib mesti berkumpul reramai bergambo..

tapi bukan senang nak ngumpulkan dierang ni tambah anak akak..yang semuanyer lelaki 7 orang uollsss..

segan la aperlakan…maklumla dah beso-besokan..abang ngan adik sara pun lebih kurang tak nak bergambo last ini jerla yang ado…adik beradik ader lima jer sikit sangat rasa…cepat2 la mak teh & mak su kahwin ramai sikit ahli keluarga ni muahaha…nenek baru ader 10 cucu cicit otw…sebab anak akak baru kawin…

9548094754 190ee72d3d gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

gambar gedik kiteorang…muahaha

9548098740 33543298ec gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

gambar anak pompuan mak…sorang tak cukup tengah bersiap…

nengok mak muka heppi sangat dia semua anak beranak ader…

tapi kadang-kadang nengok mak menitis air mata mungkin teringat Arwah ayah…

 

kiteorang tiap tahun mesti jenguk pusara ayah yang tercinpta..

AL-Fatihah untuk ayahanda saya…moga rohnya dicucuri rahmat…

9545832633 fce08952f2 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

sedih…tapi saya tau  dalam hati mak…mak heppi bila beraya dengan anak2 kesayangannyer..

walopon ayah takder…kiteorang tetap sayang mak…huhu

9545309489 b3ea7a7c10 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

abang *tauke tembikai…salam ngan mak kesayangan…

anak-anak buah kena anjer ngan dier boleh dapat duit raya lebih…adik2 pun nak jugek tau…muahaha

9548098360 d738641479 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

ni akak…

akak ni shahdu sikit tau…

salam jer terus nangis …

kiter amik gambo sebelum dier salam jerla yek…

9548098798 0a158ab9eb gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

ni menantu kesayangan mak merangkap tukang masak…dan anak yang paling comel…muahaha….

bersalam…

 

Mak teh & mok su…

muka sedih memasing…*lap air mata…

9545309225 eda5dffa4f gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Sayang mak….eh korang ni biler nak kawin?

tak sabo akak uolls ni nak makan nasi minyak…nak dapat anak buah baru…

 

 

Ok ni sesi cucu-cucu nenek bersalam

abang long…beraya pertama kali dengan Isteri..jadi bahan usikan kiteorang…

9545308497 3ea1c908af gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

anak-anak akak lagi tak cukup lagi 2 orang

9548633826 5f9beea04c gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

gambo saya ngan adik paling bongsu…yang paling anjer-anjer…

9548096212 42e5f0d103 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

tak tahan orang sibuk bersalam ngan dier…dia lak sibuk mandang kamera…muahaha

9545308539 bfa74a19cd gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

selepas salam-salam

memasing dah ader agenda

terutama Pak long..

cepat jer dia nak beraya umah kenkawan dia…

9548118054 016828603c b gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Famili PaK long…fisha comel pakai tudung…

 

ni pulak abang Long ngan Isteri…

hamboi…kemain berseri pengantin baru…

9545328247 46aca627a3 b gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Sara & mummy…adik kemain peluh-peluh..

baru balik beraya depan umah ..

9545307279 e09c694344 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

Para tetamu..adik-adi beraya pukul semilan dah dah mai…

eh suka la kiteorang  ader ramai budak datang umah…

seronok nengok gelagat dierang ni..

teringat masa2 kecik dulu…

9545307199 1fa76dc2c7 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

dierang ni semu pun comel-comel…

9548095726 9317e29296 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

sepupu kiteorang…

9545952245 25be34c9e8 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

kemain ramai datang beraya….

kiteorang masak bergilir-gilir…

tapi chef cam biasa dedi kiter yang tersayang ngan akak…..

9545952179 ee8a30d832 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

melayan tetamu…gitu…

9548738466 f6a9da1326 gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

petang pulak kiteorang pergi umah jiran-jiran alah takat 2 buah umah je…

umah abang..

makan….makan dan makan…naik kembung perut nihaaa…

9545977801 1e4fd146ac gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

lepas tu..

balik memasing membongkang depan tv…

malam main bunga api…

makanmakan lagi…

 

dan itulah raya pertama famili kiteorang..

seronok…gembira…

anak-anak la kemain asyik duk  kira duit raya jer kerjanyer…klakar..

Selamat Hari Raya….

 

 

 

pixel gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama

10 Responses to “gambar hari raya puasa 2013 | Dihari raya pertama”

  1. anies says:

    meriah gituwwww

  2. ajumohit says:

    meriahnya tgk picture ni, lizz baju kita sama tema? satgi tgk gmbr raya aju pulak heheheeh

  3. dana says:

    mmg seronok kan time raya kalu dpt berkumpul sume… mcm tu lah kalu akak beraya kt kerteh dulu, adik2 akak ckp tak meriah raya sbb tak ckp korum…

    paling best bile raya beramai2 ngn adik beradik kan… dtg umah sedara mara riuh ngn sore n gelagat kite

  4. selamat hari raya…nampak semu ceria je

  5. puan kutu says:

    meriah..setiap hari raya time ni la semua nk berkumpul,kerah tenaga masak,budak2 time ni la nak bermain,nak kira duit raya..bestnya hari raya!

  6. anne says:

    meriahlah lizz. adik beradik ramai, anak sedara pun ramai… mesti kecoh ni.

  7. IntaNBerliaN says:

    alahaiii meriahnya..

    selamat hari raya lizz

  8. Nafira says:

    Meriah nye Lizz..
    Lizz gojes sangat2. adik sara kiut~ tomey.

    sama ngan zura.. masa hari raya tuh memang keje makan, berjalan, ngadap TV, main bunga api, makan dan makan dan makan.. perut dh penuh pon makan jugak. diet karam di laut dlam terus. hahahaha

    balik shah alam baru insaf lepas naik penimbang. haahhaha.. takpe lah janji kita happi di hari raya.. setahun sekali jer raya.. diet boleh mula balik kan~ kekeekke

  9. suriaamanda says:

    meriahnya beraya kat kampung kan..SA x sempat nak feeling2 gojes amik gambar ngan keluarga..masing2 dah senseng lengan terkejar2 masak….letih tau…rumah kami memang kena terjah di hari raya pertama…


Leave a Reply

Current day month ye@r *