wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

19 Oct

ibuku sayang

Author:lizz

gambar keluarga bahagia ibuku sayang

Tetiba pagi ni..

Teringat kat mak pulak…

Teringat ngan bebelan pagi2 kalo kat kampung kejutkan anak-anak subuh..

siap kalo ko tak bangun…mau tapak kaki berbekas hanger….hehe

OO itula penangan mak …

 

Mak ni kalo nak beli hadiah kat dier sikit punyer susah…

kadang dia selalu pesan” ko tak yah la beli baju kat mak dah belambak dalam lemari

kalo beli kerongsang lak…ko beli tu mak tak leh pakai macam anak dara sangat…

mak malu nak pakai…

kadang kalo beli kain batik pun dier kater mak nak yang bunga merah jer bunga lain tak cantik…

klakar tau…kadang saya beli jer

pastu kang dier ulang balik ayat dier

“ko tak yah la beli aper2 kat mak semuanyer dah ader” haha klakar kalau ingat balik…

 

tapi sayu biler teringat,

saat ayah tak der…mak sangat kuat….

walaupunkami tau mak sangat susah hati

tapi mak tak pernah tunjuk kat anak-anak mak

mak bekerja keras cari duit untuk kami  semua

 

pengorbanan mak pada kami takkan kami lupa..

 

Mak…mak nak keronsang tak…Anik nak beli kerongsang ni…nak kaler aper…nak besar ker kecik…nak yang ader bunga ke tak hehe

 

luv u la mak….

Alfatihah untuk ayah juga….

 

 

 

pixel ibuku sayang

11 Responses to “ibuku sayang”

  1. maszmadi says:

    itulah mak….. x pernah tunjuk yang dia susah, n x pernah meninta apa2 dari anak…..
    “tapi kalu nak bagi, mak ambik je”.. tu ayat mak masz. hehe windu mak jugak…

  2. Kakzakie says:

    Oooo… mak Lizz cantik sebab tulah anak-anak dia cantik. Mak dah berusia pun maniiiisss sangat, lembut airmuka dia.

    Org tua memang macam tu sebab memang betul baju, kain batik, keronsang memang dan banyak sangat tu yg kadang cucu yg tukang mengendeng..

  3. mamyharraz says:

    mak sy pun garang..
    ayat yg sama mcm ibu awk ckp “tak payah belikan mak apa” ..

    ohh sayang mak so much..

  4. ajumohit says:

    as salam makcik, maknya comel, patutlah anak2 pon comel2 belaka ;)

  5. kak ieda says:

    sayang mak sampai bila2 kann
    kalau teringatkan mak .. sure menitis air mata
    sebesar mana sekalipun pengorbanan mak memang kita x dpt nak membalasnya .. sehinggalah kita mengenal erti menjadi mak huhuh

  6. norhidana says:

    anak mana tak syg n rindu mak nyer dik, akak ni pun tak sbr nk balik kg minggu dpn…

  7. anne says:

    kalau teringat kat mak mesti hati ni jadi sayu..rasa mcm tak cukup lagi berbakti pada mak..

  8. kesumaangsana says:

    doakan emak selalu yer

  9. Nora says:

    Biasanya mak tak nak apa2… tapi mak sangat mengharapkan kasih sayang anak-anaknya… (sedih pula… rindu arwah mak saya…)


Leave a Reply

Current day month ye@r *