wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

11 Jun

jalan-jalan di pulau pinang part 1 | tempat-tempat menarik di pulau pinang

Author:lizz

★★ yeaayyyyy  kiter pi Penang akhirnyer ★★

sebenarnyertak tau nak pergi maner

tetibe dedi cakap jalan-jalan penang jerla…

lagipun ader abang dier kebetulan coti-coti kat sana…rindu kat acik la tu…hehe

9007855170 80239d06e9 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

kali ni konsepnyer..

berjalan sambil menikmati keindahan alam…sambil berposing….gitu…

kemain berkonsep bagai…haha

selain tu kita pi tempat-tempat menarik di pulau pinang yang belum kita pergi…

ok kali ni

kiter pi naik feri dulu yek balik ni kang kiter naik jambatan penang pulak yek anak-anak…

abang dah melebor senyum…yerlakan lepas ni nak jumper arrayan & amanda adik pun tak sabar nak jumpa baby aira…

9006672721 2c2f647f1b o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

haih kemain senyum lagik dedua…  adik tu kan sangat nyakat abang memula pegang baju lepas tu dia bantai cubit abang..

9006671347 5e6b5fe0a2 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

bad mood lepas kena marah ngan abang….

9006672799 9920bba474 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

dah baik dedua pegang tangan….klakar la budak dua ni…kalo gaduh satu feri tu suara dieorang jer….naik penat mata duk menjegil dierang ni…dierang ni tak makan saman kalo setakat maminyer tak tau la…kalo ngan dedi terus sendu kalo kena jegil.

9012933152 3869cc393e o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

ni pulak gaya pincess katernyer…haha…gasak la dik…princess ganas namernyer…

9011837341 1d58b9ba95 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

dah sampai penang kita singgah solat dulu…

unik masjid ni…dikelilingi kubur…tempat amik air sembahyang sebelah nyer kubur…dan ader rumah orang kira biler bukak tingkap nampak kubur …

seram jugak…haih

★★ ★★ ★★

lepastu kita teruskan pengembaraan lagik..

dedi nak  bawak jalan area balik pulau..

kiteorang singgah sat kat hutan simpan sebelum sampai taman negara pulau penang..

woww best giler..

kemain lawa tempat ni…

siap ader pokok jurai-jurai lagik.

eh saya betul2 lupa la nama tempat ni…saper tau namer tempat ni bagi tau ek..

9012967878 2a51f8d78b o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

adik ngan abang memula sampai terus jer lari..naik kebukit nun…

belum apa-apa lagi buka jer pintu kereta terus lari…tak sempat maminyer nak kejor..

nasib baik ader nenek yang super cool…

9013261128 80655cfe1e o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

sekejap jer abang berjaya ditarik untk bergambo ngan nenek…kihkih

ololo nenek comeynyer…

tengok abang dalam duk bergambo sempat lagik main ejek-ejek nang adik…

9012216061 25742aa35a o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

adik ngan abang lagi…

9012216095 62509d4625 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

kali ni budak dua ni dengan maknyer pulak..

9011746891 b1cd9e0207 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

adik asal duk ngan mami..

jer gaya ulat beluncas..

menggeliat sana sini…

abang macam biasa bajet hencem latu…

*masih tengah mood ok lepas makan cekelat….lebih baik kiter snap banyak-banyak…

kalo takkang aperpuntakboleh….

9012163685 cc333b8f94 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

dengan maknyer lagik…yang muka pucat itu…

9012933138 89c0b1bf00 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

tengok tu dia dah start buat onar…sebab dah boring…

nak berlari main kejor-kejor la tu…

nasib baik tak bagi bawak pedang samurai kat umah tu..

kalo tak kang dier boleh berpedang  kat sini….

lepas main kat sini dierang ajak pi manjat kat batu pulak…

ikutkan sajok…

tambah nenek memang ikut jer cucunyer nak kemana…

9006670277 5118f5857e o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

sempat snap gambar dedua ni…bergaye kononnyer…

ini semu ngangade jer ni…bukan senang nak bermode gini tak yah disuruh dia posing sendiri…

9006669703 b0efc4de4d o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

gambor anjer-anjer adik…

9006669297 f477cc39df o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

dari atas batu ni boleh nampak view lawa..abang siap cakap kalo dier jadik spiderman sekejap jer  abang pergi kat bawah tu…hamboikan siap berangan nak jadi spiderman tu yang tak menahan betul…

9007852604 d9d221ab40 o jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

k..lah panjang beno lak rasa sambung dilain entry k…

*penat milih gambo…banyak sangat..

penin lalat cek..

pixel jalan jalan di pulau pinang part 1 |  tempat tempat menarik di pulau pinang

13 Responses to “jalan-jalan di pulau pinang part 1 | tempat-tempat menarik di pulau pinang”

  1. dana says:

    akak nunggu gamabr mkn2 je nih hehehe… bestnyer la dik duk dkt ngn penang tuh, perak ke penang berapa jam ek?
    cantik tmn tuh tp mmg tak ramai org ke dik?
    paling akak gelak n suke sekali gambar posing adik gaya ulat beluncas tuh… mmg super comei

  2. izan ishak says:

    wahhhh… syoknya jln2 penang lizz. izan kan dok mengidam dari zayyan dlm perut lagi… sampai skrg blm tertunai lagi.

    suka betul tgk gaya adik omey2… pandai betul dia posing2 gitu. yg rambut terbang di tiup angin tu mmg cun giler!

  3. rasp says:

    sis, si adik tu pandai betul dia posing kan…
    suka lah tengok keletahnya tu….

  4. daddyziyyad says:

    Saya selalu gi penang, tapi tak pernah sampai pun kat tempat hutan simpan area Balik Pulau tu…saya google la jap lagi tgk pasal tempat ni…unik pokok jurai2 tu..:)

  5. Kakzakie Purvit says:

    Nenek memang comel macam anak dan cucu dia juga. Tengoklah adik tu posing kalah model. Kakak suka tengok dia senyum – maniiiissss sangat. Rambut dia dahlah special ala-ala nak mat salleh:)

  6. Mama Qhayra says:

    bestnya gi jenjalan..lama suda xjejak kaki d penang nih..dulu rajin la juga..skg dah mls nk jenjalan..hehee

  7. mama_saly says:

    As’salam..
    wah seronoknya dpt jln2 penang..sy belum sampai sana lg..teringin jg ni,..hik
    suka tengok ragam abang dan adik..si adik tu memang pandai berposing ye…geram tengok..hehe

  8. My Notes says:

    saya dah pi pusing keliling pulau . jln mcm ular bagai . ada lak umah atas bukit dlm hutan . dok pelik fikir camna blh bina kat situ sbb x nampak jln masuk …

  9. normi says:

    wahhh… mai penang yer…. syokkk tak jln penang ni… hehe…mkn nasi kandar dan char kuew teaw tak??…

  10. anies says:

    wahhhhh bercuti2 malaysia ye ;-)

  11. amirah says:

    hehehe…comelnyaaaa posing si adik tu…kenmain lagi..

  12. Nafira says:

    comelnye 2 beradik posing..
    adik sara the best lah.. posing maut habes. hahahaha
    comel sangat~

  13. anne says:

    sy ni baru 2 kali pi penang tp dua2 kali jugak demam..hadoila xde jodoh betul..hehe


Leave a Reply

Current day month ye@r *