wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

25 Jun

Jerebu di Sri Iskandar | indeks pencemaran udara terkini diperak

Author:lizz

salam uoollss…

hari ni  duk umah,,

coooti lagi saya…

budak-budak ni…dedi bagi cootiii…duk ngan mami…

Jerebu dah teruk kat sini…kiteorang dah sakit-sakit idung ni…

ni lah suasana jerebu di Sri Iskandar

9122655581 c0b0a6a537 Jerebu di Sri Iskandar | indeks pencemaran udara terkini diperak

Indeks Pencemar Udara ipu kat sri iskandar takder  yang terdekat pun seri manjung dalam 288

Indeks Pencemar Udara ipu

Perak Jalan Tasek, Ipoh 139*
Perak Kg. Air Putih, Taiping 142*
Perak S K Jalan Pegoh, Ipoh 182*
Perak Seri Manjung 288*
Perak Tanjung Malim 175*

dedi sorang jer gi kerja…kat perok ni dah makin teruk…

dah la panas giler lepastu jerebu…memang keluar rumah rasa bahang dan berasapppp…

malam tadi kiteorang gi hospital batu gajah…

hantar kawan dedi yang sesak nafas asma…

kesian sangat…

mengandung 7 bulan dah la duk sorang-sorang..

tetibe sesak nafas…

nasib baik sempat tepon kiteorang….

muka pucat sangat time tu…kena tahan wad… asma nyer terlalu teruk..

jadi uolllss yang ader asma kena berjaga…jerebu ni bahaya sangat…orang biasa pun rasa macam sakit hidung ngan tekak…kan

Harini…

silalah jemur baju didalm umh sajer..

nak keluar kena pakai mask k…

saya prefer mask yang tebal tu…N95..walopon mahal sikit dalam rm 6 ke 7..

budak dua ni kalo duk umah bising giler…main bola pun dalam umah…

macam-macam dia buat kejap gaduh kejap baik..

suruh mandi kemain liat uollss…

tak leh jadi ni kena call dedi ni…baru dier ligat nak mandi heh..

pixel Jerebu di Sri Iskandar | indeks pencemaran udara terkini diperak

8 Responses to “Jerebu di Sri Iskandar | indeks pencemaran udara terkini diperak”

  1. Qhaifa Nur says:

    adik ipar ada belajar kat UTP tu..katanya jerebu mula melanda…KL masih teruk juga..

  2. suriaamanda says:

    KL masih teruk lagi..especially my house kat Kepong….ni pun rasa mcm x sht..

  3. rasp says:

    budak2 memang lah suka dapat cuti kan sis hehehehehhe…
    tapi tu lah kita kena hati2 skarang ni…
    byk2 minum air masak k…
    and take care!

  4. zee says:

    kat sini pon sama..teruk gak lagi..sekolah pon tutp lagi yang belah pagi..

  5. Treuk betul lah jerebu kali ni..

  6. syawalsimpsons says:

    samala kat putrajaya ni pon sama…ni asik la dok sok sek sok sek je hidungg ni

  7. Nafira says:

    cuaca mmg x baik skrg nih kan..
    kena banyak minum air masak. risaukan kesihatan anak2 jer kan~

  8. anne says:

    lantai rumah pun rasa berdebu je.. tgn ni rasa kesat semacam. kalo boleh nak basuh sentiasa.


Leave a Reply

Current day month ye@r *