instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

12 Dec

kalender islam 2014 malaysia | Kalender islam 1435-1436 H/ 2014 M

Author:lizz

Kat sini saya nak kongsi takwim Kalender Islam 1435-1436 H/2014M  malaysia yang dikeluarkan oleh pihak Jakim, Malaysia.

Biasanya kita asyik merujuk kepada kalendar biasa tukan dari Januari ke Disember..

tapi apa salahnyer kita rujuk takwim kalendar Hijriah ni kan…

dalam kalender ni jugak disertakan dengan  tarikh2 cuti2 perayaan dan  hari kebesaran bagi umat Islam mengikut Kalendar Islam

 So bolehlah kita tengok2 dan merenung tarikh2 penting tahun depan..ye dak…

11325393134 66d805a5fb o kalender islam 2014 malaysia | Kalender islam 1435 1436 H/ 2014 M

A = Ahad, I = Isnin, T = Selasa, R = Rabu, K = Khamis, J = Jumaat, S = Sabtu
2 darjah tinggi hilal dan 3 darjah jarak lengkong hilal matahari atau umur hilal ketika terbenam tidak kurang 8 jam.
Cawangan Falak, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

★★ ★★ ★★ 

TARIKH-TARIKH PENTING DALAM ISLAM
TAHUN 2013 / 1434 – 1435 H BAGI MALAYSIA

11325456663 d26ff845c7 o kalender islam 2014 malaysia | Kalender islam 1435 1436 H/ 2014 M
Sumber :

Jawatankuasa Teknikal Kalendar Islam
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

pixel kalender islam 2014 malaysia | Kalender islam 1435 1436 H/ 2014 M

5 Responses to “kalender islam 2014 malaysia | Kalender islam 1435-1436 H/ 2014 M”

  1. okje says:

    Betul jugak tu lizz…..sesekali rujuk le kalender Islamkan ni asyik tengok kalender omputih je …hehe….

  2. nza says:

    TQSM 4 sharing…..

  3. org sana sini semua sebok mencari kalender kuda..kat uma pon ada kalender islam

  4. puan kutu says:

    kt opis sy mmg ada kalandner islam..dua2 pun ada lizz.kat rumah sy pun.hehe

  5. anies says:

    cuti kebanyakkan jatuh on weekdays…


Leave a Reply to okje

Current day month ye@r *