wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

4 Sep

Kegigihan seorang Pak cik

Author:lizz

Hari tu  di bulan puasa di bazaar ramadhan….

9598916493 96705e8cd2 Kegigihan seorang Pak cik

walaupun anugerah melihat tu tiada..

tapi

Gigihnyer dia  jual penyapu lidi …

terus saya beli lidi Pak Cik ….

sebenarnyer saya betul-betul kagum ngan Pak Cik …

pandai mencari rezeki ..

moga Allah sentiasa merahmatimu wahai pak cik….

 

pixel Kegigihan seorang Pak cik

19 Responses to “Kegigihan seorang Pak cik”

  1. anne says:

    kalau mcm ni sypun beli. xdelah asik minta je tanpa usaha. bile die usaha jual sesuatu, kite lagi kesian dr xde usaha apa2 tp dok tadah tgn je.

  2. lieyalatif says:

    touching lieya tgk gambar ni lizz….alhamdulillah pakcik ni tak jadikan kekuraangan pada diri sebagai cara tuk meraih simpati dgn mudah mcm mengemis tapi die gunakan kudrat yg ade dgn berniaga….

    kalo lieya kat tempat lizz pun mmg lieya beli…dgn harapan ape yg kite hulur tu dpt meringankan beban die kan….

  3. normi says:

    tersentuh hati tgk kegigihan pakcik ini menjual penyapu…

  4. Nafira says:

    amin~
    semoga rezeki pakcik tuh terus dimurahkan olehNYA.
    Pak cik yang kurang upaya pon tau carik rezeki halal. tapi sedih, ramai anak muda yang cukup sifat suka buat keje Haram..:(

  5. amirah says:

    bersyukur dgn nikmat yg Allah bagi pada kita.,.

  6. dana says:

    kagum ngn org yg bt keje mcmni… biarpun buta tp dia cari rezeki n berusaha…bkn meminta2 kt kedai mkn tu hulur mangkuk…

  7. zee says:

    moga murah rezeki pakcik…
    bila tengok memang kesian kan lizz.. itulah yang paling mulia pon..cari rezeki yang halal..
    bkn mcm orang skrg..elok sihat tubuh badan,. cukup sifat sumer tapi ramai yang nak jadi peragut, penyamun , perompak..

  8. suriaamanda says:

    Semoga allah merahmati setiap usaha pak cik ni…bagus pakcik ni berusaha x macam sesetengah yg hanya mintak derma di kaki2 lima…

  9. Qhaifa Nur says:

    demi mencari sesuap nasi…
    rasa kasihan pulak..

  10. cho zila says:

    akak memang kagum ngan orang buta ni… bayangkan kitani baru elektrik takder dah gelabah semacam…

  11. daddyziyyad says:

    Kalau macam ni, bagi pakcik tu RM10 pun takpa…anggap sedekah…ambik penyapu tu satu….Bagus…tak meminta minta…

  12. daddyziyyad says:

    Saya mohon kebenaran ya nak share gambar awak ni di FB, utk motivasi..

  13. Kakzakie Purvit says:

    Sedih pulak kakak baca ini Lizz… moga pakcik itu terus diberi kesabaran dan kekuatan.

    Kalau kakak pun mesti beli Lizz..

  14. puan kutu says:

    klu sy terus borong lima.terharu gila..:)

  15. Tersentuh tengok gambar ni..moga pakcik ni sentiasa dimurahkan rezeki & sentiasa dibawah lindunganNya..

  16. moga murah rezeki lizz dan pakcik itu juga

  17. Kalau cara macam pakcik ni saya tidak kisah nak keluarkan duit. Yang saya kisah dan susah nak hulurkan duit kalau datang ke meja-meja makan untuk meminta derma. Memang sesen pun saya tak bagi jawabnya.

  18. lyafrina says:

    kagum.. sekurangnya, walaupon xde deria penglihatan..at least dia berusaha mcari rezeki dgn tulang 4 kerat y dikurniakan. alhamdulilahl

  19. ajumohit says:

    terus teringat kat arwah ayah, lihatlah walaupun cacat penglihatan namun pakcik ini masih berupaya utk mencari rezeki dengan cara yg betul dan halal, moga Allah merahmati pakcik ini dan semua umat Islam sedunia


Leave a Reply

Current day month ye@r *