instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

17 Mar

kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Author:lizz


Assalamualaikum….hi selamat pagi yang penuh ceria…*gosok mata

Syukur sangat sejak sabtu lepas dengan turunnyer hujan….nyaman sungguh rasa

kemain melebat lagi kat umah saya….semalam pun hujan jugek…

pokok2 kembali segor…alhamdulillah…

Ok Meh kita cita kisah abang dan adik jumpa doktor gigi..

rutin yang lama ditinggalkan sejak pindah…

kat sini susah jugek nak cari klinik gigi yang best….

sib baik ada la satu klinik Dedi jumpa kat area umah terus jek buat appointmenthari sabtu…

kisahnyer saya yang nyuruh dedi dah lama….2..3 bulan lepas lagi..

En dedi membizi jek…minggu lepas baru berkesempatan…

abang ni gigi susunyer kemain kukuh…

tak tercabut sampai gigi kekal belah depan tu naik pun dia takder goyang2 pun..

memang kuat betoi giginyer nih….

Adik pulok gigi dia dah merongak…

dah mengakis macam  stalaktitdan stalagmit kat gua tuh kihkih…

lepastu ader lobang besor kat rahang dia….

adiknih giginyer cepat betul rosak padahal giginyer dia rajin gosok..

kuat minum susu la nih…

13198727525 cd083e5629 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Ha nengok kemain ceria lepas mandi manda…

terus gi jumpa Doktor Gigi

siap dierang sesama eksited cerita tak sabo nak cabut gigi katanyer..

alah sakit macam kak ros cabut gigi upin time tido jek kater adik…

ha kita tunggu jerla yek…

13199024224 40f1c3236c o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

sempat lagi posing..dalam klinik…

ok ni time abang periksa gigi..

kemain dedua nak dulu..

eksited katanyer…

13198731665 ed6593b568 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Tapi abang Jadi pilihan Doktor…

13198849133 939c72c284 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

doktor duk buat pemeriksaan gigi abang

kata Doktor gigi abang elok..

gigi kekal baru naik 5%

jadi kata Doktor  tak yah cabut lagi biarkan 3 atau 4 bulan…

biar dia goyang sendiri n tercabut…

kalo tak goyang jugak baru kena cabut….

takyah cabut Doktor..

nanti gigi abang tak jadi drakula kan…

haha sabo jerla…dokter tu gelak jek kat abang…

13199030034 504b2baab8 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

ni pulak giliran adik…

adik memant tak terlepas..

gigi dia ada yang  rosak dan rongak..

13198847663 d382650026 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

rilek jek kena periksa gigi..

bajet upin ipin la tu…

13199028414 e463375186 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Doktor cakap gigi adik..

depan rongak sebab minum susu botol

memang tabiat dia sebelum tidur…

nyonyot susu sampai lena…

dia senyum jek…

siap pakai spek bagai…

13198729615 fb871a4551 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Gigi adik kena tampal…

lobang beso..

gigi depan tak leh cabut katanyer…

nanti gigi kekal naik tak ikut path gigi susu..kang tak lawo lak susunan dia…

baru jek ingat nak cabut….supaya hilang rongaknyer tu…

13198846213 479d234cb7 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

dah sedia siap nganga luas lagik..bila start jek tangan terus pegang seat…haha..

ngilu agaknyer..

Dokter pesan kalo sakit angkat tangan..

nasib dia mampu bertahan..

sabo yerdik..

13198844923 75cd9549e7 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

elok jek dia…tak nangis…bagus princess mami ni tau..

13199026064 49378b0cd0 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

Dah siap…muka sedih jer dik..

dah ok gigi dah sihat…ulat dah dibuang…baru la dia senyum sambil cakap…

gigi adik dah sihat kan mami…haah..

lepas ni adik tak nak minum susu botol lagi.

adik nak minum susu gelas je…

bagus2..

malam tu memang dia tak minum susu botol sampai hari nih…

tapi dia merengek menempel kat mami..toksah cerita lakan…kalo haritu dia lena sambil nyusu jek..

ok tu jek ceritanyer…ok babai…

♥♥♥♥♥♥IKLANEKA♥♥♥♥♥♥♥

12826733334 3b142ef868 o kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

★★ ★★ ★★ 

Nak nampak cantik…bergaya… bila berhijab?

Hiasi  hijab kita dengan koleksi terbaru peniti  yang bergaya unik, glamour,  eksklusif dan super gojess dari Butik Adonia

Peniti  yang yang direka khas untuk  melengkapi penampilan hijab uoollsss..

Jangan ketinggalan memilikinya sebelum  terlambat.

★★ ★★ ★★ 

jika berminat wassap 018-9594223….

cepat siapa cepat dia dapat…

 

pixel kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi

23 Responses to “kisah abang dan adik Jumpa doktor gigi”

  1. IntaNBerliaN says:

    oooo baru saya tahu kalau menyusu botol camgitu leh buat rosak gigi gak yer.. nasib adik kuat.. :-)

    *lizz saya dah emel

  2. Zaza says:

    hihi bagusnya abang & adik..
    sikit pn tak takut yer.. Anak2 Zaza pn mcm dorang jg Lizz tak takut dgn dentist..
    Tapi bila diorang dah masuk sekolah ni, pemeriksaan gigi dah ada kat sekolah.. skrg dah tak payah bawak diorang gi dentist lg mcm dulu2.. =)

  3. Lya says:

    saya pon nak ke dentist jugak ni. gusi dah bengkak huhuhuhuhu

  4. lieyalatif says:

    yeay!!! tepuk tangan laju2….

    good job uwais n sara…sgt2 berani okey…mcm kakak mia mija…..sgt berani gak….muke mmg steady jek masing2….bagus amalkan camni kan lizz…gigi sihat, dieorg pun tak takut bile dgr name dentist tuh….

    lieya ni lizz bab bawak anak pi jumpe dentist mmg pakar…cube kalo sndiri yg kene cek hhaahahah mau tekemut2 aku menahan kencing hahaahahaha….penakot ni wey!

  5. Kakzakie Purvit says:

    Bagus anak-anak Lizz tak takut. Kakak ni yg dah tua kalau nak ke dentist macam seriau je rasa… Ngerilah Lizz.

  6. cho zila says:

    auntienipun nak kena gi dentist gak.. good boy and girler dua orangni.. nanti kalau rajin gi dentist gigi cantik.. kalau muka lawa gigi tak cantikpun tak guna jugakan..

  7. Gieyana says:

    Sempoi ar adik…gd gegurl…weh! Seyes cntik ar pink tu…:)

  8. normi says:

    cool jer adik n abang jumpa dentist….klu akak cuak jugak…hihiii

  9. dana says:

    bgs lah adik ngn abg tuh… selamba je tak takut pun jmpa dentist… acik tgk lak yg rasa ngilu gigi nih

  10. KesumaAngsana says:

    bagus bawak anak g dentist kecil2 lagi, KA pun macma tu, xlah dier lari bila doktor gigi dtg sekolah nanti hehehe

  11. Nafira says:

    ape maksud gigi rosak sebab nyusu botol Lizz??
    sbb anak2 zura pon minum susu gak sebelom tido. tapi bila habes susu dia x isap dh botol tuh?? ke macam mana maksud nye??

    Bagus lah abang ngan adik nih.. rileks jer bila doc cek gigi.. good boy n gal!

  12. suriaamanda says:

    SA pun nak bawak Dania jumpa Dr gigi hujung bulan ni….gigi dia xde masalah tp kena la pi jumpa dr gigi kan…

  13. Mizz Aiza says:

    bagus diorang tak takut dengan dentist.. setengah budak tu mesti terus meraung kalau bawa ke klinik je.. baru aiza tahu menyusu botol boleh menyebbakan gigi jadi rongak..

  14. ajumohit says:

    wahh baguslah sara berani je dia, harap2 sara tak berbotol dah ;)

  15. Mummydearie says:

    Oh, kalau hisap susu botol sampai tertidur memang gigi rongak ke? Baru la tau gitu kekdahnya. Baguslah adik dan abang ni, tak nangis pun apalagi menjerit melolong kena jumpa doktor gigi. Kalaulah si Abang yang di sini, pasti merintih sayu sambil menjerit bagai nak rak memanggil Mommynya …

  16. nohas says:

    bagusnya dua tak nangis..

    peniti tudung lambang Chanel yg berambu-ramba tu mcm seriau je nk pakai..hijabista bolehlah gayakan..

  17. Fiza Rahman says:

    Wah…bagusnya adik beradik ni .TAk takut jumpa dr gigi. Aunty yg besi no pon seriau klo jumpa dr gigi…hehehe…

  18. anne says:

    syabas bete… Camne nak buat anak2 tak takut gi dentist ye sbb mak diepun takut..haha

  19. cik puan says:

    kak lizz….berani nye anak2 kak lizz…sedangkan yang cik ne degar je dentist…seriau dah…sampai tak tido malam…

  20. nurbijen says:

    gigi abang mcm anak saya Irfan… gigi kekal dah tumbuh kat belakang, gigi susu tertolak ke depan…. tapi gigi susu tetap kekal tak bergoyang… kita risau takut anak sendiri dah tak hensem, tapi doktor relaks jer kata gigi tu akan tercabut sendiri.. redha ajo laa..

    Bagus adik berani jumpa doktor… sempat lagi posing dgn kapas di mulut :)

  21. anies says:

    bgs la x nangis.. sok lusa kalu jumpa doc gg lg da xde perasaan tkt lg ;-)

  22. puan kutu says:

    budak selalu takut dengan doktor gigi..aiman sebut je doktor gigi dah menitik air mata..gigi susu aiman sama macam abg,elok lagi tak goyang lngsung..adik tabiat suka nyonyot botol mmg la gigi rongak..tp bagus dua2 pun rilex je jumpa doktor gigi..

  23. okje says:

    Anak okje no 2 dulu pun gigi dia rongak….yg lain ok…ngikut sapa agaknya hehe…dah namanya budak kecik, rongak rongak pun come jer haha….
    Sok dia dah tumbuh gigi kekal….cantiknya….
    Bagus adik beradik dua org ni yek Lizz berani!


Leave a Reply

Current day month ye@r *