wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

29 Jun

lauk pauk simple di hari sabtu

Author:lizz

salam sabtu..salam ceria…

hari sabtu hari kerja untuk rumah pulok..

mengemas, membasuh, mengelap…jadi bibik jap bertauliah gitu *lap peluh

lepas tu kita masak pulak yer…

pagi ader pisang dalam peti ais kiter goreng pisang tabur gula…

bebudak ni dier siap cicah nutella…

9120028233 7a0f4143ee lauk pauk simple di hari sabtu

 

dalam kul 11 macamtu kiter masak tengahari pulok…yek..

kiter masak awal-awal nanti kang kiter boleh rehat awal….gitu…

kali ni saya nak masak singgang sotong…kegemaran adik…paling senang baguih anak mami ni suka makan yang simple jer..takder la renyah mak dier kan…

sotong segar beli kat pasar malam…

9120012231 50dbb85862 lauk pauk simple di hari sabtu

mudah sangat Ketuk bawang putih, potaong bawang merah , lengkuassikit  serai dan rebuskan. letak asam keping..biaorkan mendidih angkat..

ni lah hasilnyer serai semua asingkan kalo tak sara tak mo…jadi kena asingkan awal-awal..

9120013165 dc0ed3e3ca lauk pauk simple di hari sabtu

senang mudah dier nak hirup kuah tu..

lepastu…

masak terung masak pedas kegemaran dedi..terung ni kena buat lebih untuk malam sekali..

9155788877 836b589a3b lauk pauk simple di hari sabtu

kemudian..

sayur kailan ikan masin sayur kegamaran abang dia suka makan daun jek batang letak tepi hehe

kemain besor lagi ku potong ikan kering tu *ahaks..

bukan aper senang nak makan..

9120017905 38de2e06b3 lauk pauk simple di hari sabtu

dan last sekali  ikan goreng kegemaran semua …

sikit no ikan tu..lagi empat masih dalam kuali…hehe

belum masak lagik..hehe

9122235564 9392e646b3 lauk pauk simple di hari sabtu

dah..dah meh jemput makan…

uollss semua masak aper harini?

selamat berhujung minggu …babai

pixel lauk pauk simple di hari sabtu

6 Responses to “lauk pauk simple di hari sabtu”

  1. suriaamanda says:

    apa nama lauk sotong tu..x pernah SA jumpa…share ler resepinya..lauk2 simple mcm ni yang buat makan bertambah kan?

  2. daddyziyyad says:

    Goreng pisang, tabur gula..cecah nutella…mmg terbaik…:P Cuma org ada diabetes takleh tiru stail ni..hahaha

  3. puan kutu says:

    lauk simplepun beranseka jenis kegemaran masing2 mesti bertabah makan..sy sejak ada afia mmg biasanya msk simple.sejenis je main campak semua.hehe

  4. shiemacma says:

    salam K.Liz..

    amoih menu,,,simple2 tapi sedap..
    singgang sotong tu cma tak perh buat..nnti nk cuba.. :)

  5. mamyharraz says:

    yg simple tu lah yg sedap.
    terliur sy tgk pisang tu lizz :)

  6. Nora Karim says:

    semuanya nampak sedap dan menyelerakan.. nak 2 pisang sira tu.. lama dah tak makan… huhu


Leave a Reply

Current day month ye@r *