wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

13 Jun

Lipas mungkin punca asma | macamana nak halau lipas?

Author:lizz

5827723860 4794e1e257 z Lipas mungkin punca asma | macamana nak halau lipas? Lipas mungkin punca asma | macamana nak halau lipas?

Rumah korang ader lipas tak? rumah saya memang banyak giler lipas..terutama sekali kat dapur…dah macam-macam cara dah buat tapi kelibat makhluk berkaler coklat sang lipas ni masih lagi lagi ader… risau gak biler bacer paper berita harian tadi yang mengatakan Lipas dikenal pasti berkemungkinan punca peningkatan kadar asma di kalangan kanak-kanak terutama Bandaraya New York. Penyelidik di Universiti Columbia juga mendapati kanak-kanak yang tinggal di kejiranan dengan kadar tinggi asma adalah dua kali ganda berkemunkinan membawa antibodi terhadap protin lipas dalam darah mereka, petunjuk bahawa mereka terdedah dan alah kepada sang lipas ni…..


lipas-lipas… sakit hati pun ader pernah sekali dia menyelinap kat dalam gardenia’s butterscotch kiteorang anak beranak tengah sedap menikmati gardenia  dia menyelinap keluar apalagi memang loya dan2 tu gak muntah…adik ngan abang siap lari bertempiaran dierang memang takut giler ngan lipas ni..hari tu nenek ader bawakan setandan daun pandan katanyer boleh halau lipas tapi biler seminggu siap dier bertelur dalam daun pandan membiak melahirkan generasi lipas yang baru bukan lari tapi makin membiak…huhu kawan2 ader tak cara atau tips nak halau lipas ni..

pixel Lipas mungkin punca asma | macamana nak halau lipas?

19 Responses to “Lipas mungkin punca asma | macamana nak halau lipas?”

  1. kak ieda says:

    akak dik kalau lipas nie selalu beli ubat lipas je lah .. adakalanya ok :)

  2. hawa says:

    rumah awe pun ada lipas kak…tapi awe pakai sembur pakai bygone, dan letak daun pandan kat kabinet…huhu

  3. apikpehe says:

    lipas?hehe..geli weh kalau duk melilau kt kaki..hahhaa..

  4. nashays says:

    eiii x ske lipas..lelagi kalau yg terbang tu

  5. MummyAyu says:

    umah Ayu pun banyak lipas..tak tau nak buat apa dah…

  6. BSB says:

    BSB bubuh ubat lipas jerrr…tergolek2 dia mati.

  7. SuManje says:

    lipas…………eeeeeeeeeeee…….lari ladulu…….

  8. caliph says:

    bole ilang selera tgk lipas wktu mamam, huh…

    latest en3: juara akademi fantasia 9

  9. maya amir says:

    erkkkk mencik jugak lipas..kt ofis byk gile..geliiiiii

  10. anastasyea says:

    Lipas memang suka tempat yang kotor, lembab dan gelam. Geram gak bila tengok ! :(

    anastasyea’s latest post .. Pencerapan Gerhana Bulan Penuh | Gerhana 100 minit

  11. chekna says:

    kat rumah kami letak afiy hanif kaler ijau tu.. yg dlm bekas kecik2 tu… kat giant byk jual.. so far mmg kurang la…

  12. abu says:

    Beli racun serangga kat hardware.. confirm all death..


Leave a Reply

Current day month ye@r *