instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

17 Dec

Makanan kegemaran Abang Uwais

Author:lizz

Abang Uwais…

kalo ditanyer dia suka makan aper…

dia banyak yang tak suka dari suka…

memilih…

tapi sekarang dah ok sikit…

kan saya penah citer dia tak suka langsung makan ayam..

sejak adik pengaruhi dia nengok upin ipin yang suka ayam goreng tu..

barula dia ok..tu pun makan bahagian luar yang garing2 sikit tu..yang lembik dia suruh adik habiskan…sabo jerla…

saya kalo nak suruh dia makan semua ayam goreng tu kena racik2 halus…lecehkan..daging pun sama cenggitu jugak kena buat..

melainkan ikan…dia suka ikan sebab isinyer gebu tak lekat kat gigi…

abang tak suka makanan lekat kat gigi nanti ader ulat katernyer….haha

ader jek alasan dia tu..

kalo sayur ok jer dia telan..

ayam tu kalo kita suap ader la perangai dia suka la nak muntahla aper la…kan..

uolllsss tau makanan keemaran terbaru dia skang ni…

Ha ni dia….

11406758543 2315e729e8 o Makanan kegemaran Abang Uwais

Roti Telur  katernyer..

2 biji dia boleh habiskan…..rileks jer..Haa amik ko…

pekena pulak ngan milo ais..

Tengokla tu muka heppi dapat makan roti canai…time ni tengah tunggu milo aisnyer tak sampai2 lagik…

suka sangat la dier…

kalo saya tak suka roti telur suka roti kosong jer…sedapnyer ai

Biasa kite orang gi makan ader satu kedai roti canai melayu sedap kat area rumah tu..

kuahnyer sedap betul…

abang siap hirup2 lagik..

suka tengok dia makan banyak gini..

 

 

 

 

 

pixel Makanan kegemaran Abang Uwais

17 Responses to “Makanan kegemaran Abang Uwais”

  1. lieyalatif says:

    give me 5 sikit uwais…aunty pun suke roti telur tauuuu…..boleh geng kite heheeheh…

    lizz dari ape yg lieya bace lizz cite ni lieya berani jamin si uwais ni pembersih orangnye….ye laa sampai makan pun tak suke bende2 melekat kat gigi…sebenarnye sebijik perangai lieya…makan sikit gosok gigi…makanan yg jenis berabuk n melekat kat gigi mmg liya tak suke heheheeh….rase tak selesa jek nanti…siap laa laju2 pi cari berus gigi n ubat gigi …..

    uwais hensem!

  2. Mila@Rimbun says:

    amboi nampak sedap plak roti telur tuh.. yumyum..

  3. dana says:

    abg nyer pangai sebijik mcm aiyan, dia pun memilih sgt mkn, skit2 cium dulu kalu dia nk mkn… ayam mmg dia tak suke kalu tlr or ikan tu dia mkn lah… tp kadang2 bile dia selera mkn sume dia bedal kite seronok je tgk

  4. ummiross says:

    Alhamdulillah, akhirnya ada juga makanan kegemaran abang uwais. Seronok tengok uwais tersenyum tuu..

  5. Mizz Aiza says:

    sedapnya roti telur.. yummy.. auntie aiza nak sikit.. hehe..

  6. Zaza says:

    Lizz, sorry tau dah lama tak BW blog awak.. nanti kita bayar balik BW blog awk yer hehhe..

    Abg uwais tak makan ayam?? biar betik?? haha sanggup tak nak makan ayam daging sebab takut lekat kat gigi yer.. hehe comel betul pemikiran budak2 kann Lizz..

    mkn roti telur tu.. amboiii kalau aunty yang mkn roti telur tu, separuh pn susah nak habis bang oiii hehehe

  7. Kakzakie Purvit says:

    Oh… baru kakak tahu. Tak sangka abang Uwais tak suka ayam/daging. Biasa budak yg tak suka sayur. Terbalik tapi bagus juga suka makan sayur… patutlah muka suci gebu :)

    Kakak pun suka roti kosong dari roti telur. Tapi anak kakak suka roti sardin..

  8. Fiza Rahman says:

    Saya pon tak suka juga makanan yg lekat kat gigi. Wah…2 roti telur tu blh habis.

  9. Nafira says:

    sedapnye roti canai abang uwais.
    terliur plak untie tengok~

    Lizz, zura pon penggemar coti canai. tak kesah telur or kosong. sebab zura suka makan tepung. bila buat dia atkins memang semua terpaksa tinggalkan.
    demi nak kurangkan berat yang melampau nih, terpaksa lah korbankan~

  10. cho zila says:

    alamak roti telur yerk… tak kisahler asalkan nak makan…
    yang oknyer dia suka makan sayur.. anak2 akak sayur berpilih2…

  11. yui says:

    hihi..tkpe..pelan2..t nak la tu dari byk yg taknak kan.

  12. suriaamanda says:

    makanan kegemaran Dania jugak tu….roti telur…roti canai kosong dia x suka..

  13. rasp says:

    rasanya uwais ni pembersih orang nya…
    sbb tak suka benda melekat kat gigi….
    ikan ok pun per… good source of protein…

    mmg nampak muka hepi dpt roti telur tu…
    leh tahan gak dia makan sampai 2 keping ek sis…

  14. amirah says:

    abg uwais tak suka ayam? waa… baru tau. selalunya budak2 suka sgt ayam kan..lagi2 la kalau dah terpengaruh dgn upin ipin tu..huhu…anak2 saya semua ok je tp ada mood kdg2 taknak makan nasik…nak mkn lauk aja…lagila bahaya…nnt cacing…huhu

  15. wahida says:

    at least anak ko nak mkn sayur jugak…anak2 aku? hrmmmm….

    anak aku pulak si abang tu suka mkn roti canai kosong…

  16. okje says:

    Sama mcm anak lelaki Okje masa kecik kecik dulu dulu …memilih makan, sekarang ni dah OK…sejak duk asrama daging pun dah makan…
    Lain pulak gayanya ngan anak pompuan belasah semua hehe

  17. mummydearie says:

    Abang sini suka ayam sesangat, tak suka sayur. Dah terbalik dah pulak. Tak senang Lizz nak suruh si Abang chubby kat sini nak minat sayur, semua pun dipilih-pilih sampai sekecil2 bawang. Si Abang pun suka sangat roti canai dengan ais milo. Kalau dibenarkan orange jus+roti canai pepagi buta, lagi lebar senyumnya!


Leave a Reply

Current day month ye@r *