wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

9 Jul

niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa

Author:lizz

niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin   | Lafaz niat puasa 

Salam semua…..bulan ramadan dah datang kejap jer esok dah puasa kan ..Abang Uwais dah tujuh tahun…abang lahir pada 1 ramadhan tahun 2006 …..

macam biasa nak ajar abang & adik puasa… tapi tak nak paksa dia puasa penuh… janji abang solat 5  waktu penuh dulu …puasa kalo abang larat bolehla berpuasa penuh tak nak paksa2 abang ni kesian…..

Macam biasa abang dah tau  puasa tu aper…adik kalo ditanyer puasa tu aper..dier jawab makan lambat dah tak boleh minum nenen…makan coklat boleh haha klakar…

Abang dah eksited nak puasa siap cerita ngan kiteorang macamana nak puasa…kita kena makan banyak-banyak sebab siang tak boleh makan…hoho…. cenggitu pulak…siap suruh beli bebanyak  roti ngan biskut gula katernyer milo pun kena beli banyak senang abang nak ratah…sebab siang tak boleh makan amboi kan…

dieorang paling senang nak ajar niat puasa ko pasang jer upin ipin… lepas tu memasing  baca niat puasa dan  berbuka  versi upin ipin …dierang suka sangat tengok video ni berulang kali duk tengok jer…..bagus gak Upin Ipin ni….ni adalah  salah satu cara terbaik mengajar anak-anak membaca niat berpuasa dan berbuka…video ni  bukan untuk kanak2 jek untuk kita pun boleh gak kan yang agak2 lupa niat berpuasa Ramadhan al maklumla setahun sekali.

Video niat puasa di bulan ramadhan

 Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Video niat buka puasa Upin Ipin di bulan ramadhan

Doa Berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA RAMADHAN SEMUA…
pixel niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa

8 Responses to “niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa”

  1. wahida says:

    oh, abang lahir 1 ramadhan rupanya…hepi beday in advance abang!!

    selamat menyambut ramadhan dear…

  2. nad mamaZN says:

    Bagus ni..
    Dpt galakkan anak anak jugak :)

  3. lieyalatif says:

    katun upin ipin ni bagus lizz…lieya mmg bagi budak2 ni tgk sbb die byk terapkannilai murni…walau pun dieorg ni nakal tapi nakal dieorg nakal baik…pastu setiap episod ade pengajaran die kan…

    mcm episod puase nie…budak2 leh belajar niat kan…n dieorg paham ape itu puase kalo tgk cite ni sampai abis…..tu bagus tu…takde laa tgk katun semata jek ….

    salam ramadhan buat lizz sekeluarga…semoga ramadhan kalini memberi keberkatan kepada kite dan kite mendapat rahmat dari NYA…in sha Allah…..

  4. suriaamanda says:

    Masa Dania umur 6 tahun, dari upin ipin ni la dia belajar baca niat puasa…memang2 budak2 cepat ikut…

  5. anne says:

    anak sypun suka upin ipin..tp xboleh nak suruh puasa lagi…die tahu hafal je bukan faham pun..hehe

  6. Rinna says:

    Selamat Berpuasa untuk Lizz sekeluarga..

  7. zie says:

    tegok gambar pun dah terliur… huhu

  8. ummiarissa says:

    Selamat Berpuasa ye…


Leave a Reply

Current day month ye@r *