wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

19 Jul

niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa

Author:lizz

niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin   | Lafaz niat puasa | niat puasa di bulan ramadhan 

Salam semua…..bulan ramadan bakal menjelma  lusa dah  nak puasa kan ..Abang Uwais dah enam tahun…abang lahir pada 1 ramadhan tahun 2006 ….. tahun ni nak ajar abang puasa penuh kalo boleh..tahun lepas dier berpuasa separuh hari …. bila  nak ajar abang puasa ni kita kena pandai ambik hati anak-anak supaya dierang ni seronok nak puasa cam biasa  la mula-mula tu ajar anak niat puasa kan…

Abang uwais & adik belajar  baca niat puasa dan  berbuka  versi upin ipin …dierang suka sangat tengok video ni berulang kali duk tengok jer…..bagus gak Upin Ipin ni….Ini adalah salah satu cara terbaik mengajar anak-anak membaca niat berpuasa dan berbuka…video ni  bukan untuk kanak2 jek untuk kita pun boleh gak kan yang agak2 lupa niat berpuasa Ramadhan al maklumla setahun sekali.

Video niat puasa di bulan ramadhan

Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Video niat buka puasa Upin Ipin di bulan ramadhan

Doa Berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
SEIRING TERBENAM MENTARI DI AKHIR SYA’BAN,
TIBALAH KINI BULAN RAMADHAN,
SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA RAMADHAN
Dari Mummycute.com

pixel niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin   | Lafaz niat puasa

5 Responses to “niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa”

  1. azi nur says:

    selamat menyambut puasa mommy….

    -azi .pinkmerahjambu

  2. salam ramadhan ye kak lizz & famili..semoga kita mendapat rahmat di bulan yang baik ini..aminn

  3. Kakzakie says:

    kalau Lizz nak tahu katun upin-ipin satu dari rancangan yg selalu kami tonton sekeluarga sebab waktu siaran selepas kakak masak dan sebelum maghrib itu yg tak miss.

    Anak kakak dapat doa dari cikgu dia minggu lepas

    Selamat berpuasa Lizz dan keluarga. Maaf dari kakak ye

  4. LadyAyu says:

    senyum dengar sora theyols ni
    salam ramadhan buat uols sekeluarga yer
    @.@

  5. lily @ mummyQistina says:

    Salam Ramadhan Al-mubarak…
    Moga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnye..~

    Qis pun suka tgk ni..dok ulang byk kali pun tak bosan.. :)


Leave a Reply

Current day month ye@r *