wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

31 Jul

niat puasa ramadhan | Versi Upin Ipin

Author:lizz

Salam semua…..bulan ramadan bakal menjelma dan beberapa hari lagi nak puasa..Abang dah lima tahun….ingat tahun ni nak ajar abang puasa tahun lepas dier berpuasa separuh hari  jer tu pun puasa x minum susu jer….banyak gak Cara nak mengajarkan anak puasa ni  yek mummy duk membaca semalam…. 

Abang uwais & adik belajar  baca niat puasa & berbuka  versi upin ipin …dierang suka sangat tengok video ni berulang kali duk tengok jer…..bagus gak Upin Ipin ni….Ini adalah salah satu cara terbaik mengajar anak-anak membaca niat berpuasa dan berbuka…video ni  bukan untuk kanak2 jek untuk kita pun boleh gak kan yang agak2 lupa niat berpuasa Ramadhan al maklumla setahun sekali.

Video niat puasa di bulan ramadhan

Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Video niat buka puasa Upin Ipin di bulan ramadhan

Doa Berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
SEIRING TERBENAM MENTARI DI AKHIR SYA’BAN,
TIBALAH KINI BULAN RAMADHAN,
SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA RAMADHAN
Dari Mummycute.com



pixel niat puasa ramadhan | Versi Upin Ipin

2 Responses to “niat puasa ramadhan | Versi Upin Ipin”

  1. Nur Syamira says:

    baguz gak upIn IpIn ni kan …. :)

  2. gnesop.com says:

    selamat berpuasa mammy cute dan keluarga


Leave a Reply

Current day month ye@r *