wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

25 May

petua awet muda untuk wanita

Author:lizz

uolls nak awek muda dak…ermmm semua orang nakkan…yer ker idok?… iolls kalau orang cakap daku muda ermmm kembang kempis rase…hehe..ni haa saya nak share sikit ngan uolls semua petua awet muda untuk wanita ….

1. Amalkan selepas kita bangun tidur minum air suam segelas dan selawat sebanyak 3 kali…

2. buat urutan dengan gunakan jari telunjuk kedua tangan…letak jari telunjuk dekat dagu…kemudian urut guna jari telunjuk tadi dalam bentuk melingkar kepipi, hidung hinggalah kedahi…amalkan tiap pagi dengan minum air  sebelum kita sarapan * jangan urut muka kita kebawah tau  nanti cepat kedut…

3. Gunakan pucuk gajus di buat ulam dan boleh juga minum air rebusannya..

4. Makan daun pudina mentah setiap hari atau jadikan ulam.. 5. gunakan gambir dengan menumbuk halus gambir dan campurkan dengan air perahan limaukasturi. kemudian sapukan pada muka biarkan sehingga kering…dan bilas..boleh amalkan tiap hari atau 4 kali seminggu untuk dapatkan kulit halus dan awet muda..

5. Minumlah air masak  8 gelas sehari, untuk memperlancar aliran darah yang membawa oksigen dan sumber energi ke organ-organ tubuh.

6. cukup tidur sekurangnya  7-8 jam sehari. elakkan dari membaca, menonton TV, berkomputer hingga larut malam, kerana ianya mengambil masa tidur kita. Tidur yang cukup dan berkuali dapat membuat  kita bertenaga  dan aktif.

point yang no 1 ngan 5 tu paling senang… Minum air masak  mudah kan tapi kiter kadang lupa…ni memang kena betul disiplin dirii kena minum banyak-banyak ni…saya ok jer minum air bebanyak .. lepas ni saya nak cuba  minum air suamla dulu kan awal pagi pukul  5 pagi tu kompem tak makan apa2…dan yang paling best makan pucuk gajus tu…kat sini banyak ooo jual pucuk gajus ni…kan ku hentam banyak-banyak..

ok la jom kita awet muda sama-sama ok bye….

*psssttt: tetibe terbayang pucuk gajus  cicah budu…mabeless…

pixel petua awet muda untuk wanita

4 Responses to “petua awet muda untuk wanita”

  1. lyafrina says:

    tq for shring lizz.

    y no.2 tu mama lya slalu ajar..tp xde masa nak buat..pdahal sng je kan..

    y no 4 tu cam susah je…

    no 5 & 6 tu pon x complete rasanya.. minum air masak paling kurang & tdo rasanya x bape cukup atau terlebih.. ngeh2

  2. Nora says:

    no 1 dan 5 je rajin buat…

  3. ajumohit says:

    tq for sharing lizz ;)

  4. IntaNBerliaN says:

    air tu yg saya kurg minum tu


Leave a Reply

Current day month ye@r *