instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

13 Dec

petua hilangkan kesan karat pada baju

Author:lizz

*✿  cara hilangkan kesan karat pada baju atau pada pakaian ✿*

Ni nak kongsi ngan uolls petua..

Haritu…

basuh baju sekolah abang..

hamboi kemain lagi kat lengan baju dia..

berderet kesan karat..pakai clorox pun tak hilang..

Jadi…

saya try guna limau nipis ambik air perahan limau nipis tadi dan campurkan ngan garam..kacau2

Dan..

sapukan Pada baju yang terkena karat tadik..biarkan kering

lepas tu  rendam clorox takpun clorox colur kenn
dan basuh cam biasa…
dan hasilnyer baju bebas dari segala kesan karat tadik…hehe
selamat mencuba….
pixel petua hilangkan kesan karat pada baju

7 Responses to “petua hilangkan kesan karat pada baju”

  1. boleh try ni..ada satu baju en asbeen tu terkena kesan karat

  2. Mizz Aiza says:

    bagus perkongsian petua ini.. mak aiza pernah buat ketika aiza sekolah dulu untuk baju sekolah aiza..

  3. amirah says:

    bagusla petua ni…sbb byk jugak kena karat penyidai baju

  4. dana says:

    macih lizz lenkali blh cube… mcm senang je…

    *cara bt popia ketam tuh cam kt sini

    http://misshamakeupstore.blogspot.com/2013/07/popia-crabstik.html

  5. okje says:

    Ingat tak…..dedulu kalau subjek sains mesti ada benda gini… Mcm nak hilangkan dakwat ngan susu le…yg ni pun salah satu gamaknya, macam macam lagilah…tapi sekarang semuanya tak hengat! Hehe

  6. mummydearie says:

    Oh, bagusnya petua! Kalau nampak aje karat kita pun nak buat cam ni.


Leave a Reply

Current day month ye@r *