wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

13 Apr

petua gebukan kulit muka

Author:lizz

Salam hujung minggu semua…

sesambil rehat kat umah layan anak-anak2 jom kiter try petua untuk gebukan kulit auwww..

gebu la sangatkan…alah sambil-sambil layan budak-budak  ni baring jer baik   kita amalkan petua yeah…

 

 

Masker Tomato untuk gebukan kulit muka

parut tomato dan kemudian sapukan pada muka dan gosok perlahan-lahan pada muka dan leher. Biarkan dalam 20 minit dan kemudian cuci muka dengan air suam..tomato ni bagus jugak untuk hilangkan parut kat muka kiter..

 

Masker ibu kunyit untuk  gebukan kulit muka

ambil ibu kunyit dan  tumbuk halus bersama beras.

cara pakai

Campurkan sedikit air mawar

sapu pada wajah.

*boleh buat dalam  tiga kali seminggu .

 

Masker beras pulut untuk gebukan kulit muka

  • beras pulut digoreng tanpa minyak
  •  campurkan beras kisar dengan  madu dan air perahan limau nipis ( gaul hingga sebati) .

cara pakai

basuh muka  kita dulu bersih-bersih….kemudian oleskan kat muka  biarkan selama 15 -20 minit dan kemudian bersihkan muka ..

*boleh buat seminggu sekali kalau raji buat 2 kali dalam seminggu…

 

* saya selalu amalkan masker tomato tu mudah kot…

* klakar tau dierang ni  kalau pakai masker tomato tu dierang siap nangis takut…kononnyer muka saya cam raksasa….hehe

 

 

 

pixel petua gebukan kulit muka

3 Responses to “petua gebukan kulit muka”

  1. mira says:

    saya pun suka pakai masker tomato

  2. puan kutu says:

    mmg bagus amalkan petua guna bahan semulajadi camni.takde la bahan kimia.muka pun jadi gebu..tp kena rajin la..sy ni rajin klu ada org tolong buatkan,klu buat sendiri tu liat sikit.haha

  3. tq share yer, yg pastikan kena rajinlah kan !


Leave a Reply

Current day month ye@r *