wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

14 Sep

petua goreng ikan tidak melekat

Author:lizz

 ✿*´¯`*:¸¸♥ petua goreng ikan tidak melekat  ♥¸¸:•*´¯*✿ 

 

SALAM UOLLSSS

uollss penah tak goreng ikan melekat…sakit hati tau…

isinyer melekat kat kuali lepastu tinggal rangka jerkan..

kantoi sangat kan..tetambah dedulu  baru kawin segan gila kot kat en laki kan…

apalah nasibkan muahaha..bertambah kalo duk kat umah mak mentuakan…lagilakan..

takper…

kali ni saya nak kongsikan ngan uollss petua goreng ikan supaya tidak melekat pada kuali

 

cara 1 : Masukkan sekeping asam gelugur ketika kita menggoreng ikan. Insyaallah Ikan tersebut tidak melekat dan cepat garing.

cara 2 :  Semasa memanaskan minyak dalam kuali, bubuhkan sedikit garam pada minyak tersebut sebelum masukkan ikan.

selamat mencuba…

 

pixel petua goreng ikan tidak melekat

7 Responses to “petua goreng ikan tidak melekat”

  1. IntaNBerliaN says:

    ooo blh try ni.. tu la, suka betoi melekat.. jenuh nk kne pegang kuali plak time balik ikan tu.. hihii

  2. nza says:

    akak biasanya msukkn asam keping tu..ikan lbh sedap n hilang bau hanyir….

  3. MaMaRey says:

    owh mcm tu ke..selalu jg goreng ikan melekat..geram tau huhu..nanti try petu ni..tq ya petua ni..;)

  4. Munna says:

    Selalu juga guna petua yg asam keping tu

  5. puan kutu says:

    klu suka melekat tu selalunya sbb kuali kot.tonyoh kuali tu sikit.tak pun pkai kuali yg tak melekat.hehe…

    petua ni tahu tp tak pernah buat.hehe

  6. linda says:

    Sy try gak guna asam keping tu tp x jd jugak… huhu

  7. Meezhuda says:

    Saya day guna Cara letak asam tu , kurang menjadi la hehe . Ada org cakap sebelum tuang minyak , Panaskan kuali dulu , lepas kuali panas baru tungkan minyak , then tunggu sampai minyak betul2 panas baru masukkan ikan. Selawat sikit ..
    Selamat mencuba


Leave a Reply

Current day month ye@r *