wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

3 Mar

pulut ikan kering yang sedap

Author:lizz

pulut ikan kering yang sedap

Salam hujung minggu uolls…

ermm bestnyer biler time cuti2 gini…

Semuanyer indah2 kemain…kan..

Tapi esok dah kener mula rutin kerja…kerja…dan kerja….

Hari ni apa kater kiter enjoy…mihmihmih*gelak ngader

meh…meh kita makan pulut ikan masin cecah kelapa k…sedapppppp

8525027088 4f79882f93 z pulut ikan kering yang sedap

2..3 kali saya menambah…saya kalo makn pulut ikan kering ni kelapa dier mesti kena lebih…kan kat kampung kelapa belakang umah jer…pilih jer nak yang macamaner semua ader……

8523912257 c98f2a69be z pulut ikan kering yang sedap

Gambor  kelapa parut yang mabeles  ratah pon sodap…org kater kalo makan kelapa nanti kecacingan…kecik2 dulu kalo makan siap nikang tak leh tdo gatal..rawit menyerang…tapi sekarang tidak lagi….kihkih

8523912183 5d4a962095 z pulut ikan kering yang sedap

Amboi kemain sopan  lagi tangan menjamah pulut itu…hiiiii

8525026928 cd403453a0 z pulut ikan kering yang sedap

haa gini jemput tekan dan suap….yummmmehhhh…kalo nak tambah meletup minum ngan air kopi….

eh lupa nak citer resepi pulut ikan kering ni..ok

* memula tanak  jer pulut kat atas dapur…macam masak nasi tapi pulut ni leceh sikit kena kacau2 sikit…jap2  saya tambah air takut tak masak nasib ok……saya tak berape pro masak pulut ni…dah masak gitu angkat…

*goreng ikan kering..tak kira la ikan aper janji ikan kering tapi saya paling suka ikan gelama..ikan lain pun ok gak…jangan hapak sudah…

* lepas tu parut kelapa letak garam sikit…gaul2…

* dah biler dah siap hidang dan boleh ngap dengan jayanyer….

 

 

 

 

 

pixel pulut ikan kering yang sedap

10 Responses to “pulut ikan kering yang sedap”

  1. aishah says:

    Sedapnyer… dah lama tak makan pulut dgn ikan masin

  2. Kakzakie Purvit says:

    Kalau kakak biasa pulut kakak makan dengan serunding kelapa Lizz. Tengok style ini teringin kakak nak makan… sedap tu:)

  3. KesumaAngsana says:

    Yg ini feveret en hubby & anak bongsu KA,. Baru2 pg rumah one of my sedara, bial dier hulur je pulut, terus adik tanya, ikan keringnyer mana hehehe

  4. normi says:

    salam kenal…

    tgk pulut ni teringat kg…huhu…

    sedapppp sgttt…hehe

  5. PiNkyCaT says:

    tak suke mane hijau ni…
    PINK tetap menjadi pujaan…hehe;p
    (jgn marah yer….)

    Tq singgah kat teratak saye…saye follow sini jgk!:)

  6. okje says:

    Tak pernah lagi mencuba makan cam tu…. biasanya belah2 pantai timurkan yang makan cam tu… Nampak mmg sedap tu….. boleh cuba!
    Biasanya Okje …mkn dgn rendang je….

  7. izan ishak says:

    alaaa…siap close-up menjemput pulut ngan kelapa, ikan kering tu yg tak menahan tu lizz… adoiiii… pulut ada, ikan kering ada. kelapa parut takde… nak belilah nnti!

  8. IntaNBerliaN says:

    alahaiiii mmg sedap.. dah lama xmkn…

    *ohya, baru tingat, nak tanya ni, tp jgn slh phm tau :-)
    bkn pe, aritu lizz gtau, lizz ada pos sesuatu kat almat umah saya kan… sy xdpt lg sampai skrg.. bkn pe, takut nanti lizz pk, yg sy xinform plak :-)

  9. ct cheery says:

    alahai..terliurnya aku!!!!dah lah pose ganti ni..huhu


Leave a Reply

Current day month ye@r *