wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

8 Nov

Ramalan tarikh PRU 13 | Tarikh PRU 13 | PRU 13

Author:lizz

Ramalan tarikh PRU 13 | Tarikh PRU 13 | PRU 13

6326168466 418bf4460b m Ramalan tarikh PRU 13 | Tarikh PRU 13 | PRU 13Assalammualaikum..hehe..walaupun mummy ni tak minat sangat politik tapi pengetahuan umum tentang pilihanraya ni mummy tau jugak ler..ini nak masuk 2 kali mummy mengundi..pengalaman pertama memang best..macam2 gelagat mummy tengok bagi perayu2 undi ni.

Mummy nak kongsi ramalan hehee( bukan nombor ramalan) tapi ramalan tarikh PRU 13.  Bagi mummy PRU 13 ni akan berlangsung pada pertengahan bulan Disember.

Kenapa agaknya? hehe..ni kebetulan jer..mummy terfikir, mummy rasa PRU 13 atau parlimen akan dibubarkan sebaik sahaja peperiksaan SPM 2011 tamat..SPM 2011 akan tamat 14 Disember 2011 .Sebabnya mummy teka ni coz ,bila PRU 13 ni, dewan2 sekolah banyak dijadikan pusat undian..jadi mana mungkin PRU 13 nak dilakukan pada musim peperiksaan..tak cukup tempat la nanti…

Jadi memang la patut tarikh tu..tapi tarikh tepat tu tak tahu la..tapi selepas peperiksaan SPM 2011 tamat..selepas2 tu ler..PRU 13 akan dilakukan..

Lagipun jemaah2 haji pun dah balik..PM kita pun pergi haji…dah tentu tak ada PRU 13 masa Musim Haji ni..Apapun Mummy nak ucapkan selamat mengundi kepada rakyat Malaysia..Tunaikan tanggungjawab anda sebagai pengundi..undi hanya 5 tahun sekali dan jangan lepaskan peluang ini..Jom Mengundi!..

Tapi kepada yang belum mendaftar dengan Suruhanjaya PilihanRaya..hmm mungkin boleh pergi mendaftar sekarang..tetapi tempoh aktif nya 3 bulan selepas mendaftar kalau mummy tak silap.

Kalau daftar sekarang ni bulan November,kalau PRU 13 bulan  januari atau febuari 2012..sempat la mengundi..apapun pergi jer daftar..bukan susah..bagi IC jer kat pejabat pos berdekatan rumah kita..tak perlu isi borang..semua dah disiapkan oleh pegawai bertugas di Pejabat Pos tu..so selamat mendaftar la bagi yang belum mendaftar sebagai pengundi..hehe…Assalammualaikum..

pixel Ramalan tarikh PRU 13 | Tarikh PRU 13 | PRU 13

2 Responses to “Ramalan tarikh PRU 13 | Tarikh PRU 13 | PRU 13”

  1. cik na says:

    tetiba rasa xsabar nak p buang undi.. hehe…

  2. puanbee says:

    wah wah kemain lizz ni buat ramalan , logik juga kan .. memang kebanyakkan PRU di buat disekolah2 hehe ..


Leave a Reply

Current day month ye@r *