wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘cara buat kek batik milo’

 

salam Isnin..

Salam ceria…lambailambai…

mulakan hari Isnin dengan senyuman…ceewahhh..

padahal baru bangun tidur ni..huyung hayang ker opis u00lllsss…hehe

 

Kali ni nak citer pasai projek kiter dihujung minggu..

memandangkan Mak hencik..

duk Umah jer minggu ni..

Mood rajin pun datang kan..

jadi projek  kali ni buat Kek Batik dengan anak-anak…

Kemain seronok dierang…

tak sabar tau..

adik la yang eksited…abang pun..

kemain lagi anjer2 mami dua orang ni..

ok mehmeh kit buat Kek batik  yang simple dan sedap

sehingga menjilat Jari..

saya ni kira nak buat yang simple dan sedap untuk bebudak dua orang ni..

tak yah susah nak berlemoih ngan tepung bagaikan…membako pun idakkan..

Janji senang nak buat ngan anak manjer dua orang ni…

10002298043 c4fd69b6cc z cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

resepi kek batik milo sedap

Macam biasa ni bahan-bahan nak buat Kek batik …

✿ Biskut Marie  (2 mangkuk )

✿ susu pekat (separuh)*ikut suka nak letak banyak mana

✿ Milo  (1 mangkuk)

✿ Marjerin  (1/2 bekas)

 

cara nak membuat kek batik simple dan sedap   ni..

memula..

✿ patah-patahkan biskut Marie...

ini kerja paling mudah..sara kejap jer dia buat dah siap…

abang macam biasa main karate…sabo jerla

10002236546 41d850f012 z cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

✿  Panaskan kuali *gunakan api perlahan

✿ Masukkan susu pekat, Milo & Marjerin tadi dan kacau…

10002174275 fd56bb0840 cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

tengok abang suka norrrr letak susu tu kemain uoools nasib baik tak setin dia curah…

10002169994 11b6b71cf2 z cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

kacau…kacau…..dan…kacau….

jangan berenti takut bahan2 ni berketul pulakkkan…

10002234316 3b58cc07d8 cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

bila semuanyer dah sebati ..

* time ni kalo rasa tak cukup bahan seperti susu, marjerin dengan milo nak tambah boleh tambah

✿  Masukkan Biskut dan kacau

jangan lama sangat kacau tau…nanti biskut tu lembik pulak

Time ni, abang kemain lagi duk mengacau biskut tu..

kemain dier…siap tak sabar nak makan..

10002233746 6d43766df1 cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

✿  Kacau sampai semua biskut tu dah bersalut ngan coklat..

ala-ala gini la rupanyer

10002234326 387a5fb35d cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

kemudian…

✿  Masukkan kedalam loyang.

sempat lagi menjengah yer bang..

dah buat cepat…

10002170595 f8b4fe436e cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

dan…

✿  Tekan-tekankan  adunan tadi sampai semua mampat

haa nengok adik buat tu kemain bersungguh padahal mami dah  tekan guna sudu awal-awal lagi..

gigih adik ni tau…bagus2..

abang tu nak masuk dalam loyang ker haper tu…muahaha…

10002294153 6aaee6bb26 b cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

lePastu….

✿ sejukkan dalam peti ais.. …2 ke 3 jam gitu dah boleh makan…

sesi habiskan sisa-sisa kek tadi..

kemain lagi dia yer..

adik pun sama siap bergilir-gilir jilat  jilat lagi…

hehe…klakar tau…

10002167004 57a0eb6ea9 o cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

disebabkan bebudak ni dah tak sabar

sejam lebih dah tanyer banyak kali..

kek dah boleh makan belum…kek dah boleh makan belum

jadi maknyer pun bagila kesian pulakkkan..

ok….

inilah hasilnyer…..

10002165374 ee8f4016e6 o cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap

belum apa-apa lagi dah nak dekat separuh Sara & Uwais kerjakan..

waaa..teruja nengok dierang ni makan..ni yang semangat nak buat lagi ni..

Nanti kita buat lagi yer anak-anak..

ok babai….

Pssst : nanti saya tunjukkan gambor dierang ni makan-makan kek batik yek…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pixel cara buat kek batik simple dan sedap | resepi kek batik milo sedap