wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘cara nak melembutkan donat’

 

Uols penah masak kuih donut tak?

saya selalu jugakla…

makanan kegemaran anak-anak nih…

ingat lagi dedulu 1st time buat donut time sekolah menengah kot..

teringin nooooo makan kuih donut…

buat la..last2 keras uollss dah la hodoh..tapi sedap rasa dia…hehe

time tu buat ngan mak…sesama main hentam jer buat…hamik ko keras..

mungkin yis tak sukup ker haper tah…tak pun terlebih susu tepung

last-last tanyer siffoo tukang donut tersohor dalam famili muahaha..

saper lagi kalo bukan ahkak kesayangan..

dia cakap halah senangggg jer cara nak lembutkan donut ni

1. ko campurkan ngan ubi kentang lenyek gaul sekali ngan tepung..memang donut akan lembut dan sedap…serius menjadi..

2. Cara nak gebukan donut pulak kita kena letak pulak lemak sayur (shortening) pulak yek

3. Lagi satu akak saya cakap lepas kita uli donut…. biorkan rehat dalam setengah jam gitu..

lepastu baru dohkan donut tadi…dan biarkan donut tu kembang 2 kali ganda…baru boleh goreng…barula hasilnyer ader umppp

 

pixel  petua donut lembut dan gebu