instagram

wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘lempeng manis’

budak-budak ni…

kalo duk umah memang lapo sentiasa..

kat umah ni memang juncfood  macam cekedis  tu semua takder..dedi memang tak bagi anak-anak dier makan..

yang ader cuma biskut ngan coklat tak pun roti…

lepastu buah-buah terutama  buah mangga..kuat beno makan mangga

tapi eskrim tetap ader hehe…

bebudak ni kekadang ader gak time-time dia nak makan lempeng…

katernyer nak yang lemak manis macam nenek buat….

hamboi permintaan…nak macam nenek la dedi la…yang macam mami manernyer? sentap mak nak…

macam biasa lempeng lemak manis ni… nenek yang bagi nama…kalo panggil lempeng nampak cam biasa katernyer kalo lemak manis baru la sedap…budak pun teruja nak makan…

abang macam biasa kalo nak masak aper-aper dia yang tak sabar…tunggu melangok kat meja…

sesambil tu ratah milo kat peti ais sorok2  ngan adik…bajet maminyer tak nampak…

biler dah masak..

budak dua ni dah tadah pinggan memasing..

tak yah la nak deko cecantik bagai..

dia tak heran…

semua benda nak buat sendiri..

tambah2 adik kalo larang..dia merajuk tak nak makan..

jadik kita biorkan ajer dierang ni makan sendirik..

tengok abang dia letak nutella secotet kat lempeng tu…

saya nak calit2 bagi elok sikit tak nak…

9132831051 5efba4be67 lempeng lemak manis sedap untuk adik dan abang

adik pun sama siap calit kat idung nutella tu..hehe

9132829273 630043ca5c lempeng lemak manis sedap untuk adik dan abang

dierang kalo tima makan makan gini kena pantau..

kalo takkan huru hara…

sorang cubit lempeng kawan ni sorang main calit calit nutella..

jadi maminyer kena layan..

barula ok …

Cara-cara buat lempeng lemak manis

  • saya buat lempeng mudah jer..
  • gula, garam sikit telur 2 biji (kacau-kacau)
  • lepastu masukkan tepung dan letak susu hl sukat ikut kepekatan lempeng tadik….
  • dan panaskan kuali masukkan  planta cap naturel tu ha… bagi sedap sikit..kalo takder tarok minyakpun ok…biarkan sehingga cukup panas.. cedok adunan tadik dengan sudu makan letakkan di dalam kuali.. buat bentuk bulat cantik..biar hingga cukup masak ala-ala kekuningan..
  • Angkat lempeng  dan hidangkan..nak sedap calitkan nutella dan jemjem strawberi sedapppp… selamat mencuba!!
pixel lempeng lemak manis sedap untuk adik dan abang