wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘niat puasa di bulan ramadhan’

niat puasa ramadhan |  Lafaz niat puasa  Versi Upin Ipin 

Salam semua…..bulan ramadan dah datang kejap jer esok dah puasa kan ..Abang Uwais dah masuk lapan tahun …abang uwais lahir pada 1 ramadhan tahun 2006 …..

kira kalo ikut bulan islam birthday abang jatuh satu ramadhan…time tu ingat lagi…kelam kelibut pepagi orang nak bangun sahur saya nak bersalin…mak n encik dedi bersengkang mata jaga saya..maklumla ank sulung anjer2 lebih hehe…

macam biasa tahun ni abang dah beso dah tahu bab2 puasa…adik la yang skang ni semangat berkobar2 nak puasa…

katanya kat sekolah cikgu dah ajor dia niat puasa..kadang dalam toilet pun baca niat puasa and berbuka…klako…tau..

Adik skang ni  eksited terlebih nak puasa katanyer kena kejut dia bangus sahur….ustazah kata kalo kita sahur…nanti kita tak lapar dan boleh puasa…amboi semangat anak mami…

Cam biasa la uolllssss..

nak senang ajor dieorang ni  niat puasa…pasangkan upn ipin yang dierang n baca niat puasa dan  berbuka  versi upin ipin …dierang suka sangat tengok video ni berulang kali duk tengok jer…..bagus gak Upin Ipin ni….ni adalah  salah satu cara terbaik mengajar anak-anak membaca niat berpuasa dan berbuka…video ni  bukan untuk kanak2 jek untuk kita pun boleh gak kan yang agak2 lupa niat berpuasa Ramadhan al maklumla setahun sekali.

Video niat puasa di bulan ramadhan
trans niat puasa ramadhan | Lafaz niat puasa  Versi Upin Ipin

 Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Video niat buka puasa Upin Ipin di bulan ramadhan

trans niat puasa ramadhan | Lafaz niat puasa  Versi Upin Ipin

Doa Berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA RAMADHAN SEMUA…

niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin   | Lafaz niat puasa 

Salam semua…..bulan ramadan dah datang kejap jer esok dah puasa kan ..Abang Uwais dah tujuh tahun…abang lahir pada 1 ramadhan tahun 2006 …..

macam biasa nak ajar abang & adik puasa… tapi tak nak paksa dia puasa penuh… janji abang solat 5  waktu penuh dulu …puasa kalo abang larat bolehla berpuasa penuh tak nak paksa2 abang ni kesian…..

Macam biasa abang dah tau  puasa tu aper…adik kalo ditanyer puasa tu aper..dier jawab makan lambat dah tak boleh minum nenen…makan coklat boleh haha klakar…

Abang dah eksited nak puasa siap cerita ngan kiteorang macamana nak puasa…kita kena makan banyak-banyak sebab siang tak boleh makan…hoho…. cenggitu pulak…siap suruh beli bebanyak  roti ngan biskut gula katernyer milo pun kena beli banyak senang abang nak ratah…sebab siang tak boleh makan amboi kan…

dieorang paling senang nak ajar niat puasa ko pasang jer upin ipin… lepas tu memasing  baca niat puasa dan  berbuka  versi upin ipin …dierang suka sangat tengok video ni berulang kali duk tengok jer…..bagus gak Upin Ipin ni….ni adalah  salah satu cara terbaik mengajar anak-anak membaca niat berpuasa dan berbuka…video ni  bukan untuk kanak2 jek untuk kita pun boleh gak kan yang agak2 lupa niat berpuasa Ramadhan al maklumla setahun sekali.

Video niat puasa di bulan ramadhan

 Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Lafaz niat untuk sebulan puasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Video niat buka puasa Upin Ipin di bulan ramadhan

Doa Berbuka Puasa
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASA RAMADHAN SEMUA…
pixel niat puasa ramadhan Versi Upin Ipin | Lafaz niat puasa