wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘puding lapis cendol gula melaka’

♥¸¸:•*´¯*✿   puding cendol gula melaka ✿*´¯`*:¸¸♥  

Hari tu kan saya duk berangan nak memuding kat sini

Akhirnya berjaya uollsss buat puding cendol gula melaka..

asik bertangguh jer geram tau..

biler semangat nak buat bahan tak der paling susah nak dapat cendol…adoi

semalam …

dedi pi carik n kebetulan ader cendol terus dia beli…

katernyer dia kesian nengok saya hari-hari duk tanyer cendol ader tak…harihari tau…

gamaknyer dia ingat wife kesayangan ni kempunan ker haper..muahaha

padahal hehari wifenyer  asal rehat jer  duk menggoogle dessert  jer kerjanyer maner tak nampak kempunan..

buat nyer dak jugakkkan..

tapi….akhirnyer dengan berkat kecekalan walopon kerja jauh *tetibe

tak sempat betulkan urat pinggang ni ha..

tetap siap jugak puding cendol gula melaka ni *tepuk tangan hehehe

Nasib baik ader buku 1 hari 1 resepi Chef Hanieliza ..Gerenti Jadi uolllsss..

saya refer buku resepi ni  dan intenet jugak..

 

 ♥¸¸:•*´¯*✿ resepi puding cendol sedap ✿*´¯`*:¸¸♥  

9403063750 9220e2cd35 puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

Bahan-bahan

10 gram serbuk agar-agar

1 liter air (lebih kurang 5 cawan)

1 cawan gula halus

1 cawan susu cair

2 cawan cendol

1 cawan gula merah..

Psst: bahan-bahannyer saya jadikan  1/2  sebab kiteorang berempat jerkan…dapat dalam 3 bekas..

cara membuat puding cendol sedap

Masakkan serbuk agar-agar gula dan sehingga mendidih..

9403062394 05105db59b puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

Bahagikan adunan kepada tiga bahagian

lepastu  ..

panaskan 2/3 bahagian dan masukkan susu cair dan cendol

9400302107 d413a87986 puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

ini cendol sedap…hijo.. n fresh lagik

9400301827 79578a8c33 puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

masukkan dalam acuan dan biarkan hingga hampir keras

lepastu ….

Panaskan 1/3 bahagian dan masukkan gula merah

9400301357 d915f98590 puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

Kacau Rata dan biarkan mendidih..kemudian tapiskan

masukkan dalam acuan yang berisi cendol tadi

9403062998 55fbc24d0b puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

kemudian  sejukkan..

dan siap…

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

tadaaaaaa

9400301365 f0eefddfba puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

puding cendol gula melaka best makan sejuk-sejuk…

makan waktu berbuka memang sedap…uolss

dan boleh jugak bagi pada jiran-jiran juga adik beradik…

9403062184 b36f06b229 puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap

Selamat mencuba….

 

 

pixel puding cendol gula melaka | resepi puding cendol sedap