wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

Posts Tagged ‘resepi goreng pisang cheese’

 

Projek Hari minggu…

kali ni kiter buat  pisang goreng cheese yang sedap vavavoom…

sesajer nih nak try…

Kat opis ader jual…

nengok kenkawan n sempat rasa sikit sedap nyer mak ai…

terus terpikir nak buat kat Anak-anak..

gerenti dak abang ngan adik suka…

MAkpaknyer aper lagi kennnn…

 

Terus googlekan resepi pisang cheese

mudah jek nih..

Terus order kat dedi bahan-bahannyer….

balik umah dah tersusun lam peti ais..

mudah oooo order ngan encik Somi kitew ni..

sapsap soi tak yah order online muahaha..

order  guna  wassap tunjuk gambo menda alah yang nak dibeli tau2 dah elok tersusun…

siap susun tau..

tiptop servisnyer….

 

Dah2 kemain melalut…

kitew yer…

 

12333264864 324cbacae0 o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

resepi pisang goreng cheese 

ok meh kiter nengok bahan-bahan untuk pisang goreng cheese vavavoom

Bahan  untuk pisang Goreng

✿  Sebiji pisang tanduk * uolls boleh juga guna pisang nangka @pisang abu

*pisang potong ikut suka yek saya potong macam kat atas tu…ikut kreativiti memasing nak potong dadu pun takper haha..

✿ 5 sudu besar Tepung gandum

✿ Garam sikit

✿  Gula sikit

✿ butter (setengah sudu)

✿  Air 

✿ minyak masak untuk mengoreng

Bahan  untuk buat toping

✿ susu pekat 

✿ Keju cheddar *parut

✿ butter 

 

12332820585 20bd68057d o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

cara nak membuat pisang goreng cheese yang sedap    ni..

✿ memula..macam biasa buat dulu bahan untuk goreng pisang

alah uollss dah pandaikan..

kaco  jer gula tepung garanm & butter kacau sebati ngan air..

12332977413 7bda6b8baf o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

dah siap..rasa…muahaha

ni kerjaan abang uwais tiap kali nolong maknyer kat dapur

mesti nak rasa..

amik ko dia rasa bancuhan goreng pisang…

katernyer sedap mami..

12332977933 45a45fc5a4 o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

✿ ok kemudian gaulkan pisang 

dan sedia untuk digoreng..

eh lupa nak perkenalkan pembantu chef kiter..haha

tak lain tak bukan Abang Uwais…* Tepuk sikit barula semangat…

12332979263 8125df450a o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

Minyak panas jek..

boleh la kitew menggoreng..

abang uwais sibuk nak mengoreng..

kemain tinggi dia angkat sib baik tak terpercik..

sabo jerla*urutdadamakhencik

12333267344 b205f9cbae o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

Goreng macam biasa…Pisang Goreng Katernyer..

mudah…jangan hangit sudah…garing tak per lagi…hehe

12332822815 c07455e7f5 o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

dah siap pisang kitew…

12332823515 ef3eaf5e15 o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

✿ Dan ambik susu pekat satu sudu…

Letak susu..tuang perlahan-lahan

tengok abang uwais buat macamaner…ha gitula caranyer..

kusyuk ooo dia buat penuh berhati-hati…

ni kaedah untuk menambah kosentrasi namanyer…gitu

12333269494 6d3b974822 o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

✿ Dan lepastu giliran adik pulakuntuk menyagat keju diatas pisang goreng kita..

kemain gigih dia menyagat keju tuh…sesambil tuh dia duk meratah…

Keju tu kita letak ikut suka yek..

anak-anak cam biasa la…mesti la nak lebihkan…

ikut citarasa anak2 la yek…

12332976053 ff6e3b126b o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

✿ Dah siap sedia untuk dimakan…

12332974973 dabb09d33f o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

memang sedap mencacos …

abang paling suka makan pisang goreng Cheese nih

12332974153 1a5f8d941a o pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese

adik apalagi…

*pisang goreng cheese sangat sedap bila makan panas2…nyum2

itu jek resepi  kita kali ni…

Masak bersama penuh kasih sayang itu yang membuatkan resepi kita sedap bertambah sedap bila makan bersama-sama…

Babai..

Selamat Mencuba…

 

pixel pisang goreng cheese yang sedap | resepi pisang cheese