wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

3 Oct

tip melebatkan rambut

Author:lizz

tip melebatkan rambut | tip untuk melebatkan rambut

rambut lebat dan tebal tip melebatkan rambutsemua orang nak rambut lebat kan…macam-macam cara nak  lebatkan rambut ader gak yang gi yun nam itu yang berduitlakan…..saya? alah biasa2 jer….biler rambut lebat lembut & halus mesti raser best… nak2 kalo merajuk ker haper boleh libas2 rambut hehe alah konon cam model iklan shampoo tu verangan ko…

ok bagi yang nak lebatkan rambut  kat sini saya nak kongsikan tip yang biasa saya guna…alah cara tradisional jer cara orang kampung  ok jom ….

tip melebatkan rambut dengan Daun bunga raya – ini cara paling mudah biler balik kampung… memang habis daun bunga raya kat tepi umah tu dikerjakan hehe…caranyer mudah jer ambik daun bunga raya yang elok2 tu dalam 10 helai lepas tu bersihkan daun tu kemudiah ramas sampai keluar lendir , campurkan dengan sebiji telur ayam kalo boleh telur ayam kampung lagi bagus dan letakkan sesudu madu..gaul sampai sebati (kalau malas blendkan jer semua)…biler dah sebati bolehla sapukan pada rambut dan lepastu tutup kepala dalam 20-30 minit gitu lepastu cuci dan bilas sampai bersih…time nikan terasa rambut sangat lembut…

tip melebatkan rambut dengan limau nipis – 2 biji limau nipis  yang segar belah beberapa keping, pukul telur sampai berbuih sementara tu basahkan rambut kemudia sapukan telur ayam pada seluruh rambut sehingga ke akar umbi tau! urut perlahan-lahandalam 5 minit gitu..lepastu bilas rambut dengan air..kemudian gosok kulit kepala buat dalam 10 minit gitu kemudian bilas sampai bersih..bukan aper biler kita gunakan limau ia dapat memulihkan kerosakan rambut dan dapat membersihkan kulit kepala.

tip melebatkan rambut dengan buah keras dan cengkih  - mula-mula ambik beberapa biji buah buah keras dan cengkih di goreng tampa minyak, lepastu tumbuk sampai halus dan campur dengan minyak kelapa…kemudian sapukan pada seluruh rambut biarkan sampai kering dan bilas…buah keras dan cengkih  bagus untuk pertumbuhan rambut...yang ni biler taruk kat rambut kulit kepala macam pedih2 sikit tapi kejap jerla…lepastu ok

 

pixel tip melebatkan rambut

One Response to “tip melebatkan rambut”


Leave a Reply

Current day month ye@r *