wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

25 Nov

Tip pemakanan sihat : Isi perut kosong dengan buah

Author:lizz

Tip pemakanan sihat :  Isi perut kosong  dengan buah 

6394684467 5e340eaa23 Tip pemakanan sihat :  Isi perut kosong  dengan buah

Maser time kecik-kecik dulu semestinyer kiter wajib kena makan buah

mak2 memang suruh makan buah nak tak nak kena makan buah….

dulu kat kampung memang dapat makan yang lazat dan segar gitu fresh dari ladang hehe….

time mak potong2 buah dier panggil la kiteorang tengok sekali

haa kat situ dier citer kisah-kisah mengerikan  kalo tak makan buah…

Saya  ni jenis memilih ….buah epal buah lai tak makan ko…

versi buah2 kampung jer makan….

tak tau kenapa sampai skang tak leh makan huhu..terukkan.

kalo kat sekolah dulu2 pun sebelum makan mesti suruh makan buah….

skang ni biler besar dan matang baru tau bagusnyer buah untuk kiter….

biasa kita main makan ikut suker jer buah janji makan yer dak….

yang sebenornyer buah kita kena makan sebelum makan…

bukan selepas makan…

cara yang paling baik buah dimakan time perut kiter kosong

kerana ianya membantu penyahtoksik sistem dalam badan selain itu ia dapat membekalkan tenaga untuk pengurangan berat badan..

oleh kerana buah cepat hadam…

dan ianya sepatutnya berada bahagian usus yang paling bawah…

sebelum makanan lain…

Jika…

buah berada diatas

segala makanan yang dimakan akan mengambil masa yang lamer untuk dicernakan silap2 ianya akan menjadi asid…

Untuk tip hari ni Pastikan anda memakan buah terlebih dulu…

kemudian,

baru mengambil makanan lain  supaya sistem percernaan kita berfungsi dengan baik….daaaa

pixel Tip pemakanan sihat :  Isi perut kosong  dengan buah

4 Responses to “Tip pemakanan sihat : Isi perut kosong dengan buah”

  1. LadyAyu says:

    kat kat japan baru belajar telan smeua buah…nasib baik manis dan sedap ngeee

  2. puanbee says:

    saya buah apa pun makan , suka makan buah ..suami je tk suka , nasib anak2 ikut suka makan buah kalau tk susah nak ajar makan tu

  3. maszmadi says:

    betul tu, makan buah dulu sebelum makan makanan berat untuk sistem penghadaman…..

    best sharing.. tq

  4. Salina@IbuAqil says:

    ooooo ini le sbbnya dipanggil pencuci mulut.. ;)


Leave a Reply

Current day month ye@r *