wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

26 Sep

Tip pilih sabun mandi

Author:lizz

Tip pilih sabun mandi   | macamana nak pilih sabun mandi 

mandi  Tip pilih sabun mandi Dulu time kecik-kecik saya tak kisah pun pakai sabun mandi aper main belasah jer .. dulu mak  selalu beli sabun cap nuri yang warna hijo tu bau dier wangi memang  suker giler main parti buih dalam kolah hehe…tapi dialaf baru ni  macam2 sabun mandi  ader  yer dak…. tinggal pilih jer  dari yang mahal ke murah skang saya pakai shower gel senang picit jer kan tapi kena pilih gak maner yang sesuai ngan kulit kiter kan…saya kalau tak sesuai kulit akan rasa gatal2 dan jap gi mula2 ler merah2 satu badan …ok kat sini saya nak kongsikan tip macamana nak pilih sabun mandi

Pemilihan sabun mandi untuk kulit kering

kita perlu pilih sabun yang lembut  dan teksturnyer kasar -kasar sikit…sabun untuk kulit kering ni sesuai dari bahan  jojoba, minyak zaitun , avocado dan almond…

Pemilihan sabun mandi untuk kulit berminyak 

untuk kulit berminyak pulak mandian gel atau sabun  yang mengandungi  bahan limau, lemon , grapefruit dan lime…

Pemilihan sabun mandi untuk kulit normal

bertuah saper yang kulit normalkan tak yah susah nak pilih sabun jenis aper tapi bagi kulit normal disarankan pakai sabun gliserin kerana mempunyai daya kelembapan yang tinggi…bahan2 yang yang mengandungi lavender, chamomile dan cornation sangat sesuai bagi kulit normal..

Pemilihan sabun mandi untuk kulit Sensitif 

kulit sensitif ni macam kulit saya la tu…biasanya untuk kulit sensitif kita kena pilih sabun yang bahannyer dari tanaman misalnyerbunga matahari dan zaitun saya kalau beli sabun mesti tengok yang ader kandungan vitamin e…vit e ni sesuai untuk kulit sensitip…

Tip untuk menghaluskan kulit dan lancarkan peraedaran darah

Pilih sabun yang mengandungi serat dan biji-bijian seperti marmallow, madu atau cinnamon…ok tu jer

selamat mencuba…

pixel  Tip pilih sabun mandi

One Response to “Tip pilih sabun mandi”

  1. silver price says:

    Yang harus selalu dihindari adalah, jangan pernah menggunakan sabun mandi untuk tubuh ke wajah Anda. Mengapa? sebab kulit wajah dan kulit tubuh memiliki karakter yang berbeda.


Leave a Reply

Current day month ye@r *