wow its so cute

jom shopping hijab pin

Facebook Like

google

25 Jun

tips untuk mengawal kemarahan

Author:lizz

kadang-kadang kita mak ayah memang ader jer rasa nak marah kat anak-anak..tambah kalo penat…

dierang tanyer jer pun nak hangin kesian kat sara ngan uwais ni…tapi mami akan cuba buat yang terbaik yer anak-anak…

 

ok ni tips yang kita sama-sama boleh amalkan…

tips untuk mengawal kemarahan

✔ ketika marah, ingatlah bahawa ALLAH selalu mengawasi kita dan ingatlah bahawa anak tidaklah terus dewasa dan memahami kehendak kita
✔ tarik nafas dalam-dalam dan santai ( relax )
✔ jika kedua-dua cara tadi gagal mengawal emosi kita , beristighfar. Apabila ingin meninggikan suara maka lakukanlah sehingga anak mendengar

suara kita.
✔keletihan antara punca kita cepat marah, maka bincang dengan suami/isteri cara untuk menguruskan rumah tangga anda
✔ Berdoalah kepada ALLAH agar hati kita masih di dalam genggaman-NYA , kita tidak akan membiasakan diri lagi menyumpah anak kita ketika mara

9108241751 e93596098f tips untuk mengawal kemarahan

sumber FB

pixel tips untuk mengawal kemarahan

3 Responses to “tips untuk mengawal kemarahan”

  1. dana says:

    huhuhui….. akak mmg kurang sbr, mmg kene cube amal kan nih

  2. Myra Jay says:

    Sebab tu kita kena guna cara psikologi cara Rasulullah.. Dari situ anak akan sedar..

  3. amirah says:

    memang susah nak kawal marah kalau penatttt sgt. tapi kena sentiasa cuba


Leave a Reply

Current day month ye@r *